سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش خبر داد: تمام مدارس کانکسی و خشتی سراسر کشور تا اول مهر امسال برچیده می‌شوند

اهواز (پانا) - سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش از برچیده شدن تمام مدارس کانکسی و خشتی کشور تا اول مهرماه امسال و برپایی جشن آن خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۱۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش  خبر داد: تمام مدارس کانکسی و خشتی سراسر کشور تا اول مهر امسال برچیده می‌شوند

سید جواد حسینی امروز در بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز خوزستان و اولین جشنواره مدرسه‌ای به‌منظور افزایش ایمنی مدارس با رویکرد خیران اظهار کرد: یک تعلیم و تربیت استاندارد باکیفیت به سه شاخص نیاز دارد؛ اول استانداردسازی نیروی انسانی و منابع انسانی است چرا که کلید و رمز اصلی آموزش‌وپرورش معلمان آن هستند و حد هر دیوار و حرارت هیچ جامعه‌ای از حد و دیوار معلمان آن افزون نخواهند شد.

او با تأکید بر اینکه معلمان کلید توسعه هر جامعه‌ای هستند، افزود: تنها راه اعزام معلمان به کلاس درس تنها باید از کانال دانشگاه فرهنگیان باشد چون این قشر کلید توسعه هستند و باید دوره‌های مهارتی، آموزشی و تربیتی باکیفیتی را بگذرانند.

حسینی با تأکید بر اینکه نیروهایی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده با قبولی در آزمون و گذراندن دوره‌های آموزشی، جذب آموزش‌وپرورش می‌شوند، گفت: نیروهای خرید خدمات راه اضطراری برای حل مشکلات آموزش‌وپرورش هستند ولی برای استفاده هم چند مؤلفه از جمله بومی بودن، متخصص و موردنیاز بودن و همچنین متعهد به نظام تعلیم و تربیت بودن و گذراندن دوره‌های تعلیم و تربیت را لحاظ می‌کنیم.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش در ادامه با اشاره به اینکه استانداردسازی فضای آموزشی از دیگر مؤلفه‌های تعلیم و تربیت استاندارد است، خبر داد: امسال ۲۰ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرش می‌شوند؛ همچنین ۲۵ هزار نفر از دانش آموزان خوب امسال وارد دانشگاه فرهنگیان و ۱۲ هزار نفر از طریق ماده بیست‌وهشت و یک وارد دانشگاه شهید رجایی می‌شوند.

حسینی با اشاره به جایگاه رفیع خوزستان برای کشور بیان کرد: این سرزمین جلوه‌گاه جنگ و ایثار و شهادت یا خط مقدم مبارزه با استکبار جهانی در هشت سال دفاع مقدس بود. این خطه همچنان جلوه‌های قهرمانی را در خود می‌پروراند و از آن جمله نیز می‌توان به وجود دو هزار و ۵۰۰ خیر مدرسه‌ساز، ۵۰۰ خیر مدرسه‌ساز فعال و دارنده رتبه اول جشنواره خیران مدرسه‌ساز در بیستمین جشنواره اشاره کرد.

سرپرست وزارتخانه آموزش و پرورش خبر داد: ۳۹۳ مدرسه خوزستان که از سیل متأثر شدند و بیش از ۱۰۷ مدرسه تخریبی هستند که با تلاش خود و خیران مدرسه‌ساز تا اول مهر بازسازی و به دانش آموزان تحویل می‌دهیم.

حسینی در ادامه یادآور شد: برای کمک به بازسازی و نوسازی مدارس آسیب‌دیده از سیلاب در خوزستان ۷۰ میلیارد تومان اعتبار از محل کمک خیران ملی، ۱۹ میلیارد تومان از محل کمک خیران استان خراسان رضوی، ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمان نوسازی کشور و ۵۰ میلیارد تومان نیز از محل کمک وزارت نفت به هزینه گرفته‌شده و بیش از ۱۴۰ میلیارد دیگر نیز هزینه می‌کنیم تا استانداردسازی فضا و تجهیزات را برای دانش آموزان خوزستان فراهم کنیم.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش با اعلام این خبر که دیگر تا اول مهر سال جاری هیچ مدرسه کانکسی در خوزستان نخواهیم داشت، گفت: پنج میلیارد تومان اعتبار نیز برای تجهیزات مدارس سیل‌زده خوزستان نیز در دست اقدام داریم.

حسینی با تأکید بر اینکه مشارکت در مدرسه باید فراگیر شود، بیان کرد: طرح مجمع دانش آموزان مدرسه یار را از سال تحصیلی جدید اجرا می‌کنیم تا دانش آموزان به این مشارکت خیرخواهانه اعتیاد و اعتقاد پیدا کنند.

اوعنوان کرد: اگر ریالی از سوی خیران و دولت برای مدرسه‌سازی صرف می‌شود باید در نقطه و مدرسه‌ای و مقطع تحصیلی و جنسی از دانش آموزان هزینه شود که اولویت داشته باشد؛ بنابراین طرح آمایش سرزمینی با پهنه جغرافیای کشور را تهیه کردیم.

او گفت: از سال ۹۵ تا ۹۷ تعداد ۶۱۸ مدرسه با تعداد دو هزار و ۵۰۰ کلاس درس و بیش از ۴۲۷ هزار مترمربع در خوزستان احداث شد؛ فقط در سال ۹۷ فقط ۳۳۷ مدرسه با یک هزار و ۳۸۵ کلاس درس با بیش از ۲۱۳ هزار مترمربع زیربنا احداث شده است.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: در اول مهرماه قول می‌دهیم که سه جشن برچیده شدن مدارس خشتی و گلی کل کشور به غیر از سیستان و بلوچستان که به‌صورت ضربتی شاید تا آذر تمام شود، جشن استاندارد شدن وسایل حرارتی آموزش‌وپرورش (در کلاس‌های درس وسایل حرارتی هوشمند برای مدارس متصل به شبکه و غیرهوشمند برای مدارس غیر متصل به شبکه باید تهیه شود) و جشن برچیده شدن مدارس کانکسی را برگزار می‌کنیم.

حسینی عنوان کرد: خیران امروز بیش از گذشته و باانگیزه بیشتر آماده خدمت‌رسانی به نظام تعلیم و تربیت برای افزایش ضرب نفوذ تعلم و تربیت هستند، گفت: مدرسه جعبه سیاه آموزش‌وپرورش، کانون و سازمان اصلی تحول جامعه و همچنین معلم کارگزار فکور جامعه است.

وی تأکید کرد: هرچقدر مدارس بزرگ‌تر و بیشتر بسازیم به تبع آن بیمارستان، زندان، کلانتری و تیمارستان‌های کمتری خواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار