دانش آموزان کاشانی رتبه های برتر جشنواره نوجوان خوارزمی را به دست آوردند

کاشان (پانا)- کارشناس مسوول آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: دانش آموزان این شهرستان موفق شدندچهار رتبه برتر پنجمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی در استان اصفهان را به دست آوردند.

کد مطلب: ۹۴۱۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان کاشانی رتبه های برتر جشنواره نوجوان خوارزمی را به دست آوردند

سعید مکاریان اظهار کرد: دانش آموزان امروز، آینده سازان جامعه فردا هستند و توسعه فراگیر تکنولوژی و تغییر سریع در عرصه علم و فناوری، نیازمند ساختن نسلی کارآمد و با مهارت است.

وی افزود: دانش آموزان، فاطمه کندی و کوثر اکبر زاده مرادی در بخش دست سازه رتبه دوم، مهدیه خاکی در بخش زبان و ادبیات فارسی رتبه سوم ، آنتیا درخشان پور و مبینا پاسبان زاده در رشته زبان انگلیسی رتبه سوم و فاطمه زهرا مزروعی و رزا چاهی چی در بخش بازارچه کارآفرینی رتبه سوم را به دست آوردند.

وی تصریح کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی در محور های مسابقات آزمایشگاهی، زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، پژوهش ، دست سازه و محور بازارچه دانش آموزی در مدارس دوره متوسطه اول برگزار می شود که جشنواره امسال با رویکرد کارآفرینی بود.

وی تاکید کرد: کیفیت بخشی به فرآیند یاددهی، یادگیری مبتنی بر تدریس پژوهش محور و موقعیت محور، کاربردی کردن دانش و ارتباط دادن آن با نیازهای جامعه و توجّه به دستاوردهای علمی و عملی دانش آموزان برای ورود به میدان رقابت های علمی از جمله اهداف این جشنواره است.

کارشناس مسوول آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: مهارت آموزی دانش آموزان در نظام های آموزشی مدرن بیش از نمره اهمیت دارد زیرا دانش آموزان با مهارت یابی می توانند به درک عمیق تری از آموخته های خود برسند و برای آینده ای بهتر آماده شوند.

مکاریان افزود: تغییر نگاه نمره محور در آموزش و پرورش نگاهی بر پایه افزایش درک و مهارت دانش آموزان، گام مهمی است و سیستم آموزشی باید به گونه ای حرکت کند که درک علمی فراگیران افزایش پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار