موضع وزیر امور خارجه جدید بریتانیا درباره ایران

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه جدید بریتانیا می گوید که قصد اتخاد تصمیم شتاب زده ای علیه ایران را ندارد.

کد مطلب: ۹۴۱۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد
موضع وزیر امور خارجه جدید بریتانیا درباره ایران

در پی انتخاب بوریس جانسون به عنون نخست وزیر بریتانیا برخی از وزرای این کشور از جمله جرمی هانت، وزیر امور خارجه استعفا دادند.

با استعفای هانت، جانسون،دومینیک را45 ساله را پیش از این به عنوان معاون وزیر امور خارجه در امور خروج از اتحادیه اروپا بود به عنوان وزیر منصوب کرد.

دومینیک راب، تنها ساعتی پس از انتصابش به مقام وزیر امور خارجه در پاسخ به پرسش یک خبرنگار در خصوص رویکرد انگلیس در مقابل ایران، گفت: «ابتدا باید بگویم که قصد ندارم تصمیمات شتاب‌زده‌ای بگیرم. من می‌خواهم در این باره گزارش‌های کاملی دریافت کنم.»

وزیر امور خارجه بریتانیا با اشاره به اینکه در زمان خدمتش به عنوان مشاور حقوقی وزارت خارجه بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ بر روی مسائل مرتبط با ایران تمرکز داشته است، عنوان کرد که مسئله ایران بسیار حساس است.

تنش های بین ایران و بریتانیا از زمان توقیف یک نفتکش ایرانی از سوی این کشور در جبل طارق بسیار زیاد شده است. رایزنی ها و ارائه اسناد درباره ادعای غیرواقعی بریتانیا مبنی بر اینکه ایران برخلاف تحریم های اتحادیه اروپا در این نفتکش به مقصد سوریه نفت ارسال می کرده است تا کنون به نتیجه نرسیده است.

در روزهای اخیر نیز ایران به دلیل نقض قوانین دریایی نفتکش بریتانیا را در تنگه هرمز توقیف کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار