سردار سلیمانی در کردستان خبر داد:

محرومیت‌زدایی و کاهش فاصله بین فقیر و غنی در کانون توجه انقلاب اسلامی است

سنندج(پانا)-رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: انقلاب اسلامی از بدو پیروزی، محرومیت‌زدایی و کاهش فاصله بین فقیر و غنی و توسعه مناطق محروم را در کانون توجه خود قرار داده است.

کد مطلب: ۹۴۱۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد
محرومیت‌زدایی و کاهش فاصله بین فقیر و غنی در کانون توجه انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار غلام‌رضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم افتتاح همزمان چهار هزار و 500 پروژه محرومیت‌زدایی بسیج که با محوریت افتتاح مرکز جامع سلامت روستای پایگلان سروآباد برگزار شد، اظهار داشت: این برنامه افتتاح 4 هزار و 500 پروژه‌ از 40 هزار پروژه محرومیت‌زدایی است که به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب سپاه آن را اعلام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی از بدو پیروزی، محرمیت‌زدایی و کاهش فاصله بین فقیر و غنی و توسعه مناطق محروم را در کانون توجه خود قرار داد.

سردار سلیمانی عنوان کرد: ما درگیر مشکلات زیادی در سراسر کشور شدیم توطئه‌هایی بر ما تحمیل شد، جنگ تحمیلی و تحریم‌های اقتصادی را دشمن بر ما تحمیل کرد، تا اینکه جمهوری اسلامی که پیشقراول عزت، سعادت و صلح در کشورهای مسلمان است نتواند یک الگوی موفق در اداره کشور را ارائه کند.

وی افزود: اما بر خلاف خواست و برنامه‌ریزی دشمنان با همت مردم پرتلاش و انقلابی و شهیدپرور در کنار مسؤولان و با توجه به توصیه‌های رهبری که همیشه تاکیدشان بر توجه به مناطق محروم است در این زمینه هم موفق شدیم.

رئیس سازمان بسیج اذعان داشت: زمانی که جهاد سازندگی ادغام شد مقام معظم رهبری تدبیر فرمودند بسیج سازندگی در درون سپاه شکل بگیرد تا با کمک مردم و مسؤولان اقدامات محرومیت‌زدایی در مناطق کم برخوردار را توسعه دهد.

وی گفت: اقدامات محرومیت‌زدایی و رفع مشکلات مناطق محروم توسط این سازمان از دهه 70 شروع شد و با توجه به پشتیبانی‌هایی که صورت گرفت هر ساله این اقدامات توسعه پیدا کرده است.

سردار سلیمانی افزود: این نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی و مسؤولان نظام عزمشان برای رفع مشکلات در مناطق محروم جدی است و ما به عنوان سپاه و بسیج اقدامات خود را در این حوزه گسترش خواهیم داد.

وی اظهار کرد: این 40 هزار پروژه که امروز به صورت نمادین از 4 هزار و 500 پروژه آن بهره‌برداری می‌کنیم بخشی از این اقدامات است و نشان می‌دهد کردستان یکی از کانون‌های مورد توجه نظام مقدس جمهوری اسلامی است و مقام معظم رهبری بر توجه جدی بر این شهرستان تاکید دارند.

رئیس سازمان بسیج اظهار کرد: ما به نوبه خود در بسیج و سپاه حتما پشتیبانی‌ها را در حوزه محرومیت‌زدایی در بخش‌های مختلف بهداشت، سلامت، رونق تولید، آب و کشاورزی و موضوعات مختلف با توجه به نیازهای هر منطقه افزایش خواهیم داد.

وی گفت: بسترهای خوبی برای توسعه و آبادانی و برداشتن گام در این حوزه وجود دارد، زیرساخت‌های لازم برای توسعه کشور فراهم است.

سردارسلیمانی افزود: ما جوانان توانمند و تحصیلکرد و زنان و مردان پای کار داریم که به عنوان سرمایه‌های انسانی و ذخایر غنی بستر را برای توسعه فراهم کرده است.

وی اذعان داشت: علی‌رغم تمام توطئه‌های دشمنان به برکت سرمایه‌های مختلف‌اجتماعی و سرمایه‌ و ذخایر مختلف شاخص‌های اقتصادی و توسعه‌ای کشور رو به بهبود است و ما هیچ سالی عقب‌تر از سال قبل نمی‌مانیم و این خیلی نویدبخش است.

رئیس سازمان بسیج با بیان اینکه بسیج امسال پشتیبانی‌ را از برنامه‌های بسیج سازندگی در کردستان به دو برابر افزایش می‌دهد، عنوان کرد: این اعلام آمادگی را به سردار رجبی کرده‌ایم که از برنامه‌های پیشنهادی که داشته باشند استقبال خواهیم کرد.

وی گفت:‌ 40هزار پروژه به‌بهره‌برداری برسد از یک‌هزار و 200 پروژه به همت سپاه استان به 2 هزار پروژه افزایش داده شده است و این به معنای اضافه شدن 800 پروژه به یک‌هزار پروژه در حال اجرا است.

سردار سلیمانی اضافه کرد: در استان کردستان کارهای برزمین مانده زیادی وجود دارد که امیدواریم بتوانیم با تعامل و همبستگی بیشتر زمینه رفع مشکلات را به برکت خون شهدا فراهم سازیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار