ماجرای تصویر ترامپ روی جلد مجله آلمانی چیست؟

تهران (پانا) - تنها چند ماه پس از ادای سوگند «‌دونالد ترامپ» به عنوان رئیس جمهور ایالت متحده، تصویری از «‌ترامپ»‌ در قامت «‌هیتلر» بر روی جلد مجله «اشترن» ‌آلمانی رفت؛ حالا پس از دو سال تصویر روی جلد این مجله بار دیگر توجه‌ها را به خود جلب کرده است.

کد مطلب: ۹۴۱۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد
ماجرای تصویر ترامپ روی جلد مجله آلمانی چیست؟

به گزارش ایسنا از لاندن اکانامیک، «‌ترامپ» در این تصویر در حالی که پرچم ایالات متحده را بر دوش دارد و به روش‌ نازی‌ها احترام نظامی را به جا می‌آورد، دیده می‌شود.

چاپ تصویر ترامپ به عنوان یک «‌نازی» در این شماره از هفته‌نامه آلمانی «اشترن» در زمان چاپ خود (سال ۲۰۱۷) واکنش‌های بین‌المللی بسیاری را به دنبال داشت.

اما چرا این تصویر پس از گذشت دو سال بار دیگر در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد؟

روز شنبه، «لوری گارت» روزنامه‌نگار برنده جایزه «‌پولیتزر» تصویر جلد این مجله را همراه با جمله آلمانی‌ها «‌فاشیست را هر جا که ببیند، می‌شناسند»‌ به اشتراک گذاشت و از آن به اشتباه به عنوان یکی از شماره‌های جدید این مجله یاد کرد. توئیت او در نهایت ۶۶ هزار لایک دریافت کرد و ۳۲ هزار مرتبه به اشتراک گذاشته شد.

کمی پس از این اتفاق «‌کن اولین» هنرپیشه و کارگردان اهل ایالات متحده آمریکا، تصویر روی جلد مجله را همراه با جمله «‌اگر ترامپ مثل یک نازی رفتار بکند، مثل یک نازی به نظر می‌رسد و در نتیجه روزنامه معتبر آلمانی از آن به عنوان یک «‌نازی» یاد می‌کند» در صفحه توئیتر خود به اشتراک گذاشت. توئیت این بازیگر نیز ۳۸ هزار لایک دریافت کرد و ۱۲ هزار بار به اشتراک گذاشته شد.

با اینکه دو سال زمان از انتشار این شماره از هفته‌نامه «‌اشترن» می‌گذرد، اما این توئیت‌ها توانستند توجه مردم را دوباره به تصویر ترامپ در مقام یک فاشیست جلب کنند.

به نظر می‌رسد رفتار اخیر نژادپرستانه ترامپ در قبال چهار نماینده زن کنگره هم در انتشار مجدد و باورپذیری بیشتر این عکس قدیمی تاثیرگذار بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار