واعظی در واکنش به فهرست دوتابعیتی‌های کریمی قدوسی: این را مطرح می‌کنند که کسی از آنها نپرسد از کجا آمده‌اید

تهران (پانا) - رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در واکنش به لیست منتشر شده از سوی نماینده اصولگرای مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی وجود هر نوع دوتابعیتی در مجموعه دولت را تکذیب کرد.

کد مطلب: ۹۴۱۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد
واعظی  در واکنش به فهرست دوتابعیتی‌های کریمی قدوسی:  این را مطرح می‌کنند که کسی از آنها نپرسد از کجا آمده‌اید

محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اظهارات اخیر مقامات سعودی درباره همکاری منطقه‌ای با ایران اظهار کرد: «نتیجه‌ سیاست‌های عربستان در منطقه و جهان اسلام منجر به انزوای آنها شده است.»

او ادامه داد: «سعودی‌ها جنگی را شروع کردند و تصور می‌کردند که می‌توانند ظرف چند هفته آن را تمام کنند. این جنگ هم برای وجهه و هم برای اقتصاد آنها مضر بود. ما فکر می‌کنیم این روند را نمی‌توانند ادامه دهد.»

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری بیان کرد: «آنچه سفیر این کشور در سازمان ملل متحد گفته موضوعی است که ما بارها گفتیم، اینکه مشکلات منطقه باید توسط کشورهای همین منطقه حل و فصل شود.»

او یاداور شد: «ما از اینکه بتوانیم مسائل خود را با امارات و عربستان از طریق مسالمت‌آمیز حل کنیم، استقبال می‌کنیم چرا که به نفع ایران و هم عربستان و امارات و همه کشورهای منطقه است.»

او در بخش دیگری از اظهارات خود در مورد انتشار لیستی از دوتابعیتی‌ها از سوی کریمی قدوسی، نماینده مشهد، بیان کرد: «ما خوشحال شدیم از اینکه این لیست را منتشر کردند. شما دیدید جلوی هر کدام از آنها هم نوشته شده که بر اساس شواهد و قرائن تدوین شده است.»

واعظی یاداور شد: «بر اساس شواهد راجع به هر کسی در هر جای دنیا هر چیزی را می‌توانید مطرح کنید و این معلوم می‌شود که حرف آقایان هیچ کدام پایه و اساسی ندارد.»

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری تصریح کرد: «ما نمی‌دانیم ریشه این افراد کجاست و از کجا آمده‌اند، این حرف را مطرح می‌کنند که کسی از آنها نپرسد شما از کجا آمده‌اید.»

او همچنین گفت: «البته در این لیست افرادی از بخش خصوصی و افراد عادی هستند که به ما ارتباطی ندارد ولی درباره اسامی که مربوط به دولت هستند می‌گویم که افراد دولت ما کاملا پاک هستند. ما هیچ دو تابعیتی به هیچ عنوان در درون دولت نداریم و هر حرفی که مطرح می‌شود، کاملا کذب است. مردم هم اگر آن لیست را ببینند متوجه خواهند شد که مابقی اظهارات این افراد نیز هیچ پایه‌ای ندارد.»

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در ادامه در پاسخ به سوالی درباره سفر نخست وزیر عراق به تهران اظهار کرد: «روابط ایران و عراق روابطی بسیار گسترده است. روابط دوجانبه تهران و بغداد اصل تمام گفت‌وگوهای بین دو کشور است و برهمین اساس مذاکرات دو کشور، مذاکراتی مستمر است. با این حال همواره در رایزنی‌های مقامات ایرانی و عراقی مسائل منطقه و بین‌الملل هم مطرح می‌شود.»

او درباره جزئیات رایزنی‌های صورت گرفته بین رئیس‌جمهوری ایران و نخست وزیر عراق نیز بیان کرد: «در این سفر نیز این مسائل مطرح شد، ایشان ماموریتی از جایی نداشت ولی درباره مسائل خلیج فارس، امنیت در خلیج فارس و مسائل در ارتباط با کشتیرانی نیز مسائلی مطرح شد»

واعظی در ادامه در پاسخ به سوال پانا درباره سفر معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران به فرانسه گفت: «باتوجه به اینکه رئیس‌جمهوری فرانسه هم در تماس‌های تلفنی با رئیس‌جمهوری ایران و هم اینکه در یک ماه گذشته دو مرتبه فرستاده ویژه‌ای را به تهران فرستادند، اقای روحانی نیز در پاسخ به پیام کتبی آقای مکرون، آقای عراقچی را به عنوان فرستاده ویژه به همراه پاسخ کتبی خود برای رئیس‌جمهوری فرانسه به این کشور فرستادند.»

او همچنین تصریح کرد: «موضوع پیام آقای روحانی به رئیس‌جمهوری فرانسه برجام است.»

این مقام مسئول در دفتر رئیس‌جمهوری در پاسخ به سوالی درباره آینده توافق هسته‌ای بیان کرد: «به هرحال هم آن‌ها تلاش می‌کنند و هم اینکه ایران بر اساس سیاستی که در پیش گرفته، آنچه که منافع کشور است و براساس توافق هسته‌ای باید تامین شود را دنبال می‌کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار