با آغاز موج گرمای شدید 118 شهروند ایلامی بر اثر گرمازدگی به بیمارستان ها مراجعه و درمان شدند

ایلام (پانا)_ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با شروع موج گرمای شدید از ابتدای هفته در استان تاکنون ۱۱۸ شهروند ایلامی به سبب گرمازدگی به بیمارستان‌ها مراجعه کردند و درمان شدند.

کد مطلب: ۹۴۱۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد
با آغاز موج گرمای شدید 118 شهروند ایلامی  بر اثر گرمازدگی به بیمارستان ها مراجعه  و درمان شدند

فیروز بالاوندی افزود: بیش از نیمی از این افراد میانسال و از اهالی شهرستان‌های مناطق گرمسیری دهلران و مهران هستند.

وی گفت: با توجه به افزایش دمای هوا تا پایان هفته، مردم استان برای حفظ سلامت خود، در ساعت‌های اوج گرما از رفت و آمد غیرضرور زیر تابش آفتاب خودداری کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: گرما زدگی می تواند به صورت خفیف، متوسط یا شدید بروز کند و در موارد شدید حتی می‌تواند منجر به مرگ شود.

وی ادامه داد: در مراحل اولیه گرمازدگی در فرد نشانه‌هایی مانند تپش قلب و عرق کردن زیاد دیده می‌شود و در صورتی که میزان تعریق فرد افزایش یابد مقدار زیادی مایع از بدن او از دست می‌رود و الکترولیت‌های ضروری بدن مانند سدیم و پتاسیم نیز دفع می شود.

ساعات اوج تابش آفتاب و گرما به طور کلی از ۱۱ صبح تا ۳ بعد از ظهر ادامه می یابد بنابراین توصیه می‌شود افراد در این ساعت‌ها از منزل بیرون نروند؛ اما زمان‌هایی وجود دارد که فردی مجبور می‌شود در معرض گرما و آفتاب قرار بگیرید، بنابراین بهتر است در این زمان‌ها تا اندازه ممکن از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب اجتناب کنند.

به‌ دلیل ورود سامانه پر ارتفاع جنب حاره‌ای به استان ایلام، دمای هوا در مناطق سردسیری بالای ۴۰ درجه و در مناطق گرمسیری به مرز ۵۰ درجه رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار