فولادوند: مدیران باید در بحث پیشگری از آسیب های اجتماعی توجیه شوند

تهران (پانا) - جلسه کمیته فوریت های آسیب های اجتماعی منطقه 15، با حضور عبدالرضا فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، عبدالرسول کریمی، معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران، سیدولی حسینی مدیرآموزش و پرورش منطقه ۱۵ و اعضای شورای معاونین برگزار شد.

کد مطلب: ۹۴۱۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: مدیران باید در بحث پیشگری از آسیب های اجتماعی توجیه شوند

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 15، در این جلسه عبدالرضا فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، فعالیت های آموزش و پرورش را برای کسب یک نتیجه ی مطلوب نیازمند مقدماتی دانست و گفت: ما می خواهیم هم آموزش و هم پرورش را در کنار یکدیگر داشته باشیم و باید مقدمات آن فراهم باشد.

وی با بیان این که ابتدایی ترین شرایط برای دانش آموزان داشتن روح و روان و جسم سالم است، افزود: یک روح ناسالم نمی تواند به نحو احسن آموزش ببیند و پرورش یابد. ما باید از حاشیه هایی که برای آنها ایجاد می شود حفاظت کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

فولادوند با بیان این که آسیب های اجتماعی اجازه ی استفاده بهینه از سرمایه ها و داشته ها را نمی دهد افزود: وظیفه آموزش و پرورش، طبق قانون اساسی، آموزشی است که به پیشرفت و توسعه فرهنگ بینجامد. در اولین گام باید مدیران را در بحث پیشگیری از آسیب ها و ایجاد نشاط اجتماعی توجیه کنیم؛ سپس وضع موجود را بررسی کرده و به وضع مطلوب برسیم. باید توجه داشت که منطقه بیشتر درگیر چه آسیب هایی است و آنها را مدیریت کرد و برایشان برنامه ریزی انجام داد، چه جامعه ای را باید هدف قرار داد و چه برنامه ها و سرفصل هایی را باید آموزش دهیم.

فولادوند گفت: یکی از مهمترین ابزارها در راستای روشنگری و آموزش خانواده و دانش آموزان، انجمن اولیا و مربیان مدارس است. دربحث آسیب های اجتماعی در گام اول باید روی یک نقطه با هم تفاهم داشته باشیم. در گام دوم نیت ها را خالص کنیم و در مرحله سوم واقعیت ها را بپذیریم و واقع بین باشیم.

وی ضمن الزام بر دوره ضمن خدمت آموزش خانواده و آموزش مشاوره ادامه داد: تا یک مشکل به گفتمان تبدیل نشود، حل شدنش غیرممکن و هزینه های آن سرسام آور می شود.

در ادامه عبدالرسول کریمی، اظهار داشت: اهمیت پیشگیری از آسیب های اجتماعی، کنترل، مداخله و بحران برکسی پوشیده نیست. اوضاع مدارس آنگونه که باید، خوب پیش نمی رود و نیاز به اهتمام ویژه دارد. لازم است تمهیداتی اندیشید تا این آسیب ها را به حداقل برسانیم.

معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران، ضمن اشاره به استفاده از نهادها و موسسات برون سازمانی و طرح ارزنده نماد، گفت: سیاست آموزش و پرورش مبتنی بر کنشی بودن است؛ یعنی ما بتوانیم در مقابله با محرک ها از خودمان پاسخی صادر کنیم که هم خانواده و هم دانش آموزان را تحت پوشش قرار دهیم. خروجی ما باید یک مدرسه امن و آرام باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران افزود: باید به 4 نکته کلیدی جهت کاهش آسیب های اجتماعی توجه نمود و آن ها را مورد بررسی قرار داد. اول اینکه واقعیت ها، همانطور که هست بیان شوند؛ دوم چه راهکارها و پیشنهاداتی برای کاهش آسیب ها داریم؛ سوم چه اقداماتی در منطقه در این خصوص انجام شده و در آخر از نهادها و دستگاه های برون سازمانی چه استفاده بهینه ای داشته ایم.

در این جلسه، سیدولی حسینی، مدیر آموزش و پرورش منطقه، گزارشی از آسیب های دانش آموزی منطقه 15، افزایش قومیت ها و فرهنگ های متفاوت، دانش آموزان اتباع، کودکان کار، کودکان بی سرپرست، بد سرپرست و یتیم ارائه نمود و گفت: این منطقه با بافت سنتی و خانواده های فقیر، درگیر آسیب های اجتماعی فراوانی است. برای کاهش این آسیب ها از نهادهای اجتماعی مثل شهرداری، فرهنگسرای خاوران، پیرامون مسائل آموزشی، ائمه جماعات و امور مساجد و کمیته امداد، بهزیستی کمک گرفته ایم.
وی با بیان این که فقر، ریشه اکثر آسیب های اجتماعی است گفت: هر مدیر یک خیّر؛ شعار ما است و باید از کودکان بی بضاعت حمایت کنیم.
مدیر آموزش و پرورش منطقه 15 به افزایش اعتیاد به مواد مخدر در جامعه اشاره کرد و گفت: باید خانواده ها را آگاه کرد و آموزش داد. انجمن اولیا و مربیان در این خصوص رسالت مهمی را بر عهده دارد.
وی در ادامه توجه ویژه نیروی انسانی توانمند و بودجه کافی را برای کاهش آسیب های اجتماعی لازم و ضروری دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار