مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان :

سازمان دانش آموزی عصاره سند تحول بنیادین در حوزه ی اجراست

زاهدان(پانا)-مدیر سازمان دانش آموزی استان گفت : سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اگر بخواهد در قالب ساختار اداری و سازمانی با اهداف مشخص تربیتی معناپذیر شود جایگاهی جز سازمان دانش آموزی در بدنه ی عظیم آموزش و پرورش را نمی توان برای آن متصور شد .

کد مطلب: ۹۴۱۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش آموزی عصاره سند تحول بنیادین در حوزه ی اجراست

داود صیاد صبح امروز در جلسه ی شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی اظهار کرد : مهم ترین رسالت سازمان دانش آموزی تربیت اجتماعی است و بخش اعظمی از فعالیت های این نهاد عمومی غیر دولتی بر مبنای همین رسالت شکل یافته است .

وی افزود : برنامه ریزی ، تفکر انتقادی ، تفکر خلاق ، جرات مندی ، حل مسئله ،سخنوری ، عفاف و حجاب ، کار جمعی ، مسئولیت پذیری ،ارتباط بین فردی ،امنیت در فضای مجازی و نویسندگی به عنوان مهارت های اجتماعی نقش آفرین در تربیت اجتماعی در قالب کارگاه های متعدد سرلوحه ی برنامه های سازمان قرار دارد .

مدیر سازمان دانش آموزی سیستان وبلوچستان خاطر نشان کرد : در واقع تفسیر نهایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اگر بخواهد در قالب ساختار اداری و سازمانی با اهداف مشخص تربیتی معناپذیر شود جایگاهی جز سازمان دانش آموزی در بدنه ی عظیم آموزش و پرورش را نمی توان برای آن متصور شد .
صیاد تصریح کرد : اگر نگاهی معنا دار به منش های سازمانی تشکل های دانش آموزی در این سازمان بیاندازیم به عینه شاهد شباهت های متعدد آن با ساحت های تربیتی مورد اشاره در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستیم .
مدیر سازمان دانش آموزی استان افزود : سوره ی حجرات به عنوان طلایه دار سوره های قرانی در همگامی با اهداف این سازمان از سویی و سیره تربیت کودک از دیدگاه امام علی (ع) خود نشان از همگامی فعالیت های سازمان دانش آموزی با آموزه های دینی ما دارد .
وی بیان کرد : آنچه ما در سازمان دانش آموزی در پی آن هستیم سبک زندگی ایرانی اسلامی که به عنوان یکی از توصیه های ارزشمند مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره شده است .

مدیر سازمان دانش آموزی استان با اشاره به پیگیری طرح ساماندهی لباس فرم در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت : هدف ما از ساماندهی لباس فرم در وهله ی نخست ترویج پوشش ایرانی اسلامی با الگو های مصوب شورای فرهنگ عمومی و کارگروه مد و لباس ایرانی و اسلامی ، حمایت از سبد اقتصادی خانواده ها در دستیابی به لباس فرم با کیفیت و قیمت مناسب و از همه مهم تر حمایت از تولیدات داخل استان با هدف عملیاتی کردن شعار سال یعنی همان رونق تولید ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است .
وی سرویس مدرسه را مدرسه ی سیار دانست و بر اجرای فعالیت های فرهنگی در مسیر خانه تا مدرسه تاکید کرد .
گفتنی است در این جلسه که با حضورمدیر کل آموزش و پرورش ، معاونین و جمعی از روسای ادارات دوایر داخلی ، نمایندگانی از حوزه های دفتر امام جمعه و نماینده محترم ولی فقیه در استان ، استانداری ، صدا و سیما و اداره کل ورزش و جوانان ، نماینده مجمع مربیان و اعضا پیشتاز ، جمعی از دانش آموزان و ... حضور داشتند بر اجرای فعالیت های تربیتی سازمان تاکید و مقرر گردید برنامه ی اجرایی سالانه و برنامه پنج ساله توسعه در سازمان دانش اموزی جهت تصویب به شورای برنامه ریزی ارایه شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار