رییس دادگستری ایلام: مهدهای کودک از نظر تامین امنیت کودکان باید به صورت مداوم رصد شوند

ایلام (پانا)_ رییس دادگستری استان ایلام صبح امروزسه شنبه در همایش تخصصی کنوانسیون حقوق کودک که با حضور وزیر دادگستری در استان برگزار شد، اظهار داشت: : مهدهای کودک، خانه های امن و اورژانس اجتماعی بهزیستی و همه اماکنی که با کودک ارتباط مستقیم دارند با هدف تامین امنیت کودک به طور مرتب مورد پایش و رصد قرار دارند تا حقوق روحی و جسمی کودک در این اماکن ضایع نشود.

کد مطلب: ۹۴۱۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد
رییس دادگستری ایلام: مهدهای کودک از نظر تامین امنیت کودکان باید به صورت مداوم رصد شوند

محمد رزم در ادامه این همایش افزود: در استان ایلام در سال گذشته سه کودک و نوزاد در زندان همراه با مادر خود بودند اما امسال تاکنون هیچ موردی از زندگی کودک و نوزاد در زندان وجود ندارد.

وی یادآور شد: ۱۱ کودک زیر ۱۸ سال به علت بزه های مختلف بازداشت هستند و هدف بازگشت افراد کم سن و سال بزهکار به اجتماع و زندگی سالم و کاهش جرائم توسط افراد خردسال با انجام کارهای فرهنگی و مهارت محور است.

رزم گفت: یکی از کارهای فرهنگی کنوانسیون حقوق کودک دادگستری استان ایلام فراهم کردن شرایط تحصیل برای ۱۰۸ کودک بازمانده از تحصیل در منطقه محروم موسیان در سال گذشته بود.

اضافه می شود از جمعیت ۵۸۰ هزار نفری استان ایلام ۷۲ هزار نفر معادل یک سوم جمعیت را کودکان زیر ۱۸ سال تشکیل داده است که ۵۵ هزار نفر ساکن مناطق روستایی و مابقی در شهرها ساکن هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار