وزیر دادگستری: رعایت حقوق کودک در جامعه باید به یک اولویت و دغدغه عمومی تبدیل شود

ایلام (پانا)_ وزیر دادگستری صبح امروز سه شنبه در همایش تخصصی کنوانسیون حقوق کودک که در استان ایلام برگزار شد، تاکید کرد: رعایت حقوق کودک در جامعه باید به یک دغدغه، اولویت عمومی و فراگیر تبدیل شود.

کد مطلب: ۹۴۱۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد
وزیر دادگستری: رعایت حقوق کودک در جامعه باید به یک اولویت و دغدغه عمومی تبدیل شود

سید علیرضا آوایی با بیان اینکه دین مبین اسلام برای تمام سنین افراد از همان زمان بسته شدن نطفه تا سنین بالاتر برنامه ریزی دارد، یادآور شد: خانواده ها باید در رشد روحی، روانی و جسمی فرزندان خود از مبانی دین اسلام بهره گیری کنند تا شخصیت کودک به بهترین شیوه شکل بگیرد.

وزیر دادگستری تاکید کرد: بر اساس رویه و رویکرد دین اسلام کودک از همان دوران طفولیت یک انسان بالغ با تمام حقوق یک انسان کامل است و برای کودک کرامت و شخصیت خاصی همچون یک انسان بزرگسال قائل است و خانواده و اجتماع نیز باید این موازین شخصیتی برای کودک را رعایت کنند.

آوایی با بیان اینکه دولت به تنهایی قادر به اجرای مفاد حقوق کودک نیست، افزود: مسئولان استان ها باید چالش ها و مشکلات فراروی کودکان در استان های خود را شناسایی و بررسی کنند.

وی از تدوین سند ملی حقوق کودک خبر داد و گفت: این سند در واقع یک نقشه راه برای رعایت حقوق بر اساس موازین دینی و قوانین کشور برای رعایت حقوق کودک است تا از میزان مشکلات کودکان زیر ۱۸ سال و ناهنجاری های صورت گرفته توسط این قشر کاسته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار