معاون اقتصادی وزیر اقتصاد: استخراج رمزارزها هنوز در هیات دولت تصویب نشده است

تهران (پانا) - معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد با بیان اینکه هنوز استخراج رمزارزها در هیات دولت تصویب نشده است، می‌گوید رمز ارز صنعتی با ریسک بسیار بالا است و رمزارزها از جمله بیت کوین با نوسان شدید قیمت رو به رو هستند.

کد مطلب: ۹۴۱۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون اقتصادی وزیر اقتصاد: استخراج رمزارزها هنوز در هیات دولت تصویب نشده است

به گزارش شبکه خبر، محمدعلی دهقان دهنوی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: استخراج رمزارز صنعت یا پدیده‌ای جدید است و باید معایب و محاسن آن را با هم دید و ضمن مدیریت معایب از مزایای آن به نفع کشور استفاده کرد.

معاون وزیر اقتصاد افزود: استخراج رمزارز نوعی ایجاد دارایی است برای همین می‌توان آن را صنعت در نظر گرفت، اما وقتی با آن بخواهد پرداختی انجام شود، نیاز به مدیریت و نظارت بانک مرکزی است که می‌تواند تا حدودی از طریق مثلاً مصرف برق، میزان پردازش و … آن را برآورد کند.

وی با اشاره به اینکه هنوز استخراج رمزارزها در هیات دولت تصویب نشده است، گفت: آنها که می‌خواهند در این صنعت کار کنند باید بدانند که صنعتی با ریسک بسیار بالاست و رمزارزها از جمله بیت کوین با نوسان شدید قیمت رو به رو هستند.

معاون وزیر اقتصاد درباره رمزارز بیت کوین گفت: رمز ارزها انواع مختلف و اسامی گوناگون دارد و یکی از آنها که معروف‌تر و رایج‌تر است بیت کوین نام دارد.

وی با اشاره به تعریف فناوری بلاک چین و رمزارزها گفت: بلاک چین نوعی فناوری است که اجازه می‌دهد اطلاعات را به شکل رمزنگاری شده و توزیع شده داشته باشیم و استخراج رمز ارز کسب و کار و صنعتی است که با استفاده از فناوری بلاک چین افراد تلاش می‌کنند رمزارزها را به دست بیاورند؛ یعنی رمزارز پاداش کسی است که از فناوری بلاک چین برای بدست آوردن آن استفاده کرده است.

دهقاندهنوی گفت: بلاک چین فناوری است که هم برای تولید رمزارز داخلی و هم برای تولید امضای دیجیتال می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: رمز ارز جهان روایی ندارد و قابلیت داد و ستد با آن بسیار محدود است.

مشکل مصرف برق برای رمزارزها فقط در تابستان مطرح است

احمد محمدی‌انارکی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با اشاره به مزایا و معایب کسب و کار استخراج رمزارز، گفت: از ظرفیت‌های خوب رمز ارز می‌توان استفاده کرد، چون قابلیت پیگیری ندارد می‌توان از طریق آن برای کشور ارزآوری کرد و یا واردات انجام داد.

انارکی در بحث مصرف برق هم گفت: وزارت ارتباطات هم می‌تواند در بحث شناسایی و رصد دستگاه‌های رمزارزها مشارکت کند و در ضمن باید توجه داشت که مشکل مصرف برق بیشتر در تابستان اتفاق می‌افتد و مشکلی از این بابت در فصول دیگر نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار