رمزگشایی جواد نکونام از بحران جام شهدا؛ پای شورای تأمین وسط آمد

تهران (پانا) – در حالی که چهارمین دوره مسابقات جام شهدا بنابر اعلام رسمی اتحادیه فوتبال ایران قرار بود از روز چهارشنبه با برگزاری دو بازی مرحله نیمه‌نهایی آغاز شود، بحرانی عجیب باعث شده است چگونگی برگزاری این دوره از رقابت‌ها در ابهامی بزرگ قرار بگیرد.

کد مطلب: ۹۴۱۳۴۴
لینک کوتاه کپی شد
رمزگشایی جواد نکونام از بحران جام شهدا؛ پای شورای تأمین وسط آمد

قرعه‌کشی مرحله نیمه‌نهایی این دوره از رقابت‌ها با اعلام آمادگی چهار تیم پرسپولیس، سایپا تهران، فولاد خوزستان و ماشین‌سازی تبریز شنبه هفته جاری در محل اتحادیه فوتبال برگزار شد که در این قرعه‌کشی ماشین‌سازی به فولاد برخورد کرد و سایپا حریف پرسپولیس شد.

اما ماجرای این دوره از جام شهدا از این قرار است که روز شنبه پس از اینکه قرعه‌کشی انجام می‌شود، ساعت برگزاری مسابقات به اطلاع تیم‌ها رسانده می‌شود که ابتدا بنابر برنامه قرار می‌شود در ساعت 16 ماشین‌سازی با فولاد بازی کند و دومین بازی هم ساعت 19 آغاز شود؛ موضوعی که با اعتراض نماینده فولاد خوزستان به علت گرمای هوا همراه بود اما عزیزالله محمدی نایب رئیس اتحادیه اعلام کرد علت برگزاری مسابقه در این ساعت پخش زنده است و در صورت موافقت صدا و سیما برنامه بازی‌ها تغییر خواهد کرد.

در حالی که قرعه‌کشی مسابقات انجام شده بود و مدیران اتحادیه فوتبال ایران و بنیاد شهید آماده آغاز چهارمین دوره مسابقات بودند، باشگاه ماشین‌سازی 48 ساعت مانده به شروع مسابقات، در سایت رسمی خود اعلام کرد در این مسابقات شرکت نخواهد کرد تا شوک بزرگی به مسئولان برگزاری رقابت‌ها وارد شود.

رمزگشایی جواد نکونام از بحران

در ابتدا به نظر می‌رسید تنها مشکل برگزاری این رقابت‌ها انصراف ماشین‌سازی تبریز است، اما اظهار نظر امروز جواد نکونام نشان می‌دهد که برگزاری این رقابت‌ها مشکلات بزرگ دیگری دارد. سرمربی فولاد خوزستان در نشستی که با اصحاب رسانه داشت درباره برگزاری این دوره از مسابقات جام شهدا گفت: قرار بود دوم و چهارم مردادماه در جام شهدا شرکت کنیم که البته نامه‌ای از طریق سازمان لیگ به ما ارسال شده است که سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال این مسابقات را هیچ پوششی نمی‌دهد و مسائل امنیتی و دیگر مسائلی که باید اتحادیه فوتبال آن ها را تأمین کند، مورد تائید نیست و احتمال دارد این بازی‌ها کنسل شوند.

اظهار نظر جواد نکونام زمانی که به مصاحبه‌های چند وقت اخیر رجوع شود، نشان می‌دهد که عمق اختلاف بین سازمان لیگ برتر و اتحادیه فوتبال ایران بالا گرفته و در حالی که سه دوره از این مسابقات بدون مشکل برگزار شده حالا به یکباره در آستانه دوره چهارم موضوع تأمین امنیت مطرح شده است. ماجرای اختلاف نظر بین سازمان لیگ و اتحادیه فوتبال ایران پیش از قرعه‌کشی مسابقات کلید خورده بود که صادق درودگر رئیس کنونی کمیته بازاریابی سازمان لیگ فوتبال فعالیت اتحادیه را زیر سؤال برده بود و در پاسخ، عزیزالله محمدی این اتحادیه را ثبت‌شده و قانونی اعلام کرد.

در وضع فعلی پرسپولیس و سایپا آماده برگزاری این مسابقات هستند، ماشین‌سازی تبریز انصراف داده است و فولاد خوزستان هم ظاهراً برای حضور در این مسابقات مشکلی ندارد اما برخی منابع خبری گفته‌اند که شورای تأمین استان تهران هم با برگزاری این مسابقات در ورزشگاه شهدای شهر قدس مخالفت کرده است و مدیران اتحادیه فوتبال ایران همچنان در تلاش برای اخذ مجوز هستند، کاری که باید هفته‌ها پیش انجام می‌شد تا این ابهام برای تیم‌ها وجود نداشته باشد.

واکنش پرسپولیس، سایپا، فولاد به ابهام

هر چند تیم‌های پرسپولیس، فولاد خوزستان و سایپا آماده حضور در این مسابقات هستند، به نظر می‌رسد آنها هم قانع شده‌اند که این دوره جام شهدا برگزار نخواهد شد. بنابر خبری که از باشگاه پرسپولیس رسیده است، این باشگاه با سایپا به توافق رسیده است که روز جمعه دیداری دوستانه را برگزار کنند و از سوی دیگر ماشین‌سازی هم چهارشنبه با فولاد دیدار دوستانه خواهد داشت، دیدارهایی که دقیقه همان جدول برگزاری جام شهداست اما غالب رسمی به خود نخواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار