خزانه‌دار شورای شهر تهران: شیوه‌نامه اجرایی تبصره‌های بودجه سال ۹۸ به شورا ارسال نشده است

تهران (پانا) - خزانه‌دار شورای شهر تهران، گفت بعد از گذشت یک ماه هنوز آیین‌نامه و شیوه‌نامه اجرایی مورد نیاز تبصره‌های بودجه جهت تصویب به شورای شهر تهران ارائه نشده است .

کد مطلب: ۹۴۱۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
خزانه‌دار شورای شهر تهران: شیوه‌نامه اجرایی تبصره‌های بودجه سال ۹۸ به شورا ارسال نشده است

سیدحسن رسولی در تذکر پیش از دستور جلسه امروز با تاکید بر حسن اجرای تبصرههای مصوب بودجه سال ۹۸، اظهار کرد: شورای شهر تهران در تبصره 40 بودجه مصوب سال 98 تکالیفی در چهار بند برای شهرداری تهران تعریف کرده است.

وی ادامه داد: بر این اساس شهرداری تهران مکلف بوده است در راستای اجرای بندهای 1 و 2 تبصره 40 مصوب سال 1398 برای ارائه دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های اجرایی مورد نیاز تبصره‌های بودجه ظرف مدت سه ماه و راه‌اندازی سامانه جامع و یکپارچه مدیریت مالی، بودجه، اجرا و حسابرسی تا پایان تیرماه 98 اقدام کند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران همچنین تصریح کرد: متاسفانه بعد از گذشت یک ماه هنوز آیین‌نامه و شیوه‌نامه اجرایی مورد نیاز تبصره‌های بودجه جهت تصویب به شورای شهر تهران ارائه نشده است. انتظار می‌رود که هرچه سریعتر برای ارسال این آیین‌نامه و شیوه‌نامه اقدام شود. همچنین امیدواریم سامانه جامع و یکپارچه مدیریت مالی راه‌اندازی که مهلت راه‌اندازی آن پایان تیرماه بود، هرچه سریعتر راه‌اندازی و در اختیار اعضای شورای شهر قرار گیرد.

رسولی همچنین گفت: بر اساس قانون بودجه سال ۹۷، شهرداری تهران این اجازه را داشت تا سقف ۱۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کند تا صد درصد این منابع در اجرای راهبردی کلیدی شورای پنجم؛ صرف توسعه حمل و نقل به ویژه مترو شود.

خزانه‌دار شورای شهر تهران گفت: با توجه به تنگناهای جدی مالی و بانکی که متوجه شهرداری تهران است، تحقق این هدف به دلیل بدهی‌های هنگفت شهرداری تهران کار مشکلی بود اما با زحمات زیادی تا قبل از پایان مهلت قانونی استفاده از این حکم قانونی؛ یعنی ۳۱ تیرماه سال ۹۸، عملیاتی شد.

رسولی افزود: با کمک و همراهی آقای همتی رئیس بانک مرکزی و مدیران بانک‌های صنعت و معدن و تجارت با قبول عاملیت بانکی انتشار این اوراق فراهم شده است. از شهردار، معاون حمل و نقل و ترافیک برای انتشار این اوراق تشکر می‌کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار