در گفت‌وگو با پانا

مجید کیهانی: سفرهای خارجی من بر حسب وظیفه بوده است؛ هزینه پاداش‌ها را در انتخابات فدراسیون قبول ندارم

تهران (پانا) – رئیس فدراسیون دوومیدانی به انتقادات اخیر درباره عملکردش در این فدراسیون توضیح داد.

کد مطلب: ۹۴۱۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
مجید کیهانی: سفرهای خارجی من بر حسب وظیفه بوده است؛ هزینه پاداش‌ها را در انتخابات فدراسیون قبول ندارم

فدراسیون دوومیدانی این روزها حواشی مختلفی را تجربه می‌کند، از انتقاد به سفرهای پی در پی مجید کیهانی رئیس فدراسیون تا شایعه پرداخت بخشی از پاداش‌ بازی‌های آسیایی جاکارتا به کارمندان و مربیان سازنده شهرستان‌ها تنها بخشی از حواشی مختلفی است که فدراسیون دوومیدانی در سال حساس منتهی به کسب سهمیه المپیک با آن روبه‌رو شده است.

مجید کیهانی در گفت‌وگو با پانا درباره وضع این روزهای دوومیدانی ایران و حواشی ایجادشده درباره فدراسیون گفت: هیچ کدام از موضوعاتی که مطرح می‌شود درست نیست و ما در فدراسیون داریم کار خودمان را انجام می‌دهیم. هنوز دوره ریاست من تمام نشده است و قطعاً هر تصمیمی که برای فدراسیون‌های دیگر در مورد انتخابات گرفته می‌شود شامل فدراسیون دوومیدانی هم می‌شود. دوره ریاست من 15 شهریور به پایان می‌رسد و من هم تابع تصمیم وزارت هستم. هنوز هم در مورد حضورم در انتخابات تصمیمی نگرفته‌ام و فعلاً امور فدراسیون را پیگیری می‌کنم.
کیهانی در مورد سفرهایش که این روزها در رسانه‌ مختلف در مورد آن صحبت می‌کنند، گفت: شنیدم که برخی می‌گویند من زیاد سفر می‌روم اما تمام سفر‌های من برای ارتقای دوومیدانی بوده و خلاف آن انجام نشده است. باید بر حسب به این سفرها می‌رفتم، قطعاً یکی از وظایف روسای فدراسیون‌ها توسعه روابط بین‌الملل و دفاع از آن ورزش است. من هم برای ارتقای دوومیدانی به این سفرها می‌رفتم و کار غیر معقولی هم صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: من همیشه تلاش کردم که حضوری فعال در همه جلسات داشته باشم و از منافع دوومیدانی ایران دفاع کنم. من به عنوان عضو کمیسیون مسابقات کنفدراسیون دوومیدانی آسیا و همچنین نایب رئیس اول فدراسیون دوومیدانی غرب آسیا انتخاب شدم و روابط خوبی هم با کنفدراسیون آسیا و کشورهای عضو آن داریم. همه این‌ها به خاطر حضور در جلسات است و در فدراسیون‌های دیگر هم همین وضع برقرار است و اتفاق عجیبی در فدراسیون دوومیدانی رخ نداده است.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در مورد حواشی ایجادشده درباره پاداش‌های بازی‎‌های آسیایی جاکارتا گفت: وضع در دوومیدانی کاملاً متفاوت است؛ در دوومیدانی به دلیل حضور ورزشکاران زیاد در ماده‌های مختلف، مربیان زیادی هم در کنار آن‌ها هستند اما در موقع اعزام فقط تعدادی می‌توانند در کنار ملی‌پوشان باشند. از وزارت ورزش می‌خواهم که آیین‌نامه پاداش اصلاح شود تا مربیانی که در کنار ورزشکاران خود نیستند هم از پاداش بهره ببرند.

وی درباره استعفای تیمور غیاثی از سخنگویی سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی و بحث پیش آمده درباره نارضایتی او درباره پرداخت پاداشش به سایر مربیان گفت: غیاثی برند دوومیدانی ایران است و زمانی که بحث دادن پاداش به مربیانی که کمتر دیده می‌شوند، مطرح شد با رضایت شخصی و به صورت کتبی این کار را انجام داد. او رضایت نامه کتبی داد و حالا هم قرار است بخشی از پاداش من، صیامی و غیاثی به مربیان زحمت‌کش داده شود.

کیهانی در پاسخ به این سؤال که غیاثی مدعی است این پاداش‌ها در بخش انتخابات هزینه می‌شود، گفت: کاملاً این موضوع را رد می‌کنم، هر زمان اگر این اتفاق افتاد با سند و مدرک آن را مطرح کنند. ما بخش عمده ای از پاداش‌ها را توزیع کردیم و بخش دیگر آن در فدراسیون موجود است.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در مورد استعفاها در این فدراسیون و ضعیف شدن سازمان تیم های ملی گفت: سازمان تیم‌های ملی به کار خودش ادامه می‌دهد و ورزشکارانی هم به آن در آینده اضافه می‌شوند. ما کار را پیگیری می‌کنیم و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی در پایان درباره وضع ملی‌پوشان دوومیدانی ایران گفت: ما کمتر از دو ماه دیگر مسابقات قهرمانی جهانی را در پیش داریم که حسن تفتیان و احسان حدادی سهمیه آن را گرفتند. در وضع فعلی اقتصادی کشور باید کارهایمان را اولویت‌بندی کنیم. برای مسابقات قهرمانی جهان با توجه به مسائل اقتصادی اولویت با احسان حدادی است و تفتیان مربی‌اش را در ایران انتخاب کرده است. ما مسابقات جایزه بزرگ آسیا، جام کازانف و قهرمانی کشور را داشتیم و سه مرحله لیگ داریم و احتمالاً یکی دو نفر دیگر هم بتوانند ورودی جهانی را به دست آورند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار