نماینده رزن در مجلس: ‏ باید به شرکت‌های دانش بنیان امکان توسعه داد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خواهان توجه بیش از پیش به شرکت‌های دانش بنیان در دوران تحریم‌ها می‌شود و می‌گویدشرکت‌های دانش بنیان داخلی قادرند محصولاتی با کیفیت تولید کنند که قابل رقابت با مشابه خارجی آن باشد.

کد مطلب: ۹۴۱۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد
نماینده رزن در مجلس: ‏ باید به شرکت‌های دانش بنیان امکان توسعه داد

حسن لطفی، نماینده رزن در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا نقش صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را مهم توصیف کرد و گفت: اگر بتوانیم امکانات لازم را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار دهیم به جرات می‌توان گفت که کیفیت خدمات و کالاهای این شرکت‌ها می‌تواند با کالاهای خارجی رقابت کند.

وی افزود: در عین حال صندوق نوآوری و شکوفایی نیز باید تمام موانع پیش‌روی شرکت‌های دانش بنیان را بردارد. ما نیز در مجلس به این مسئله کمک خواهیم کرد تا شاهد پویایی اقتصاد دانش بنیان در کشور باشیم.

لطفی همچنین خطاب به شرکت‌های دانش بنیان، گفت: این شرکت‌ها باید خودباوری را هر لحظه در خود تقویت کنند و استعدادهایشان را بروز دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نقش شرکت‌های دانش بنیان در عبور از تحریم‌ها را موثر خواند و تاکید کرد: این شرکت‌ها در شرایط عبور از تحریم می‌توانند موثر واقع شوند چرا که مقوله دانش بنیان پدیده‌ای نوظهور است که با تکیه بر آن می‌توان نیازمندی‌های فناورانه در داخل کشور را تامین کرد و از وابستگی به خارج بی‌نیاز شد.

نماینده رزن در مجلس در عین حال گفت: متاسفانه هنوز ما آن زیرساخت‌هایی که منجر به رشد و شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان می‌شود را فراهم نکرده‌ایم. این شرکت‌ها حتما نیازمند کمک دولت هستند چرا که به خودی خود توان لازم را برای گسترش فعالیت در اختیار ندارند، لذا دولت باید به شرکت‌های دانش بنیانی که به خوبی جا افتاده‌اند امکان توسعه دهد.

وی با تاکید بر اینکه باید با ارائه انواع خدمات و تسهیلات از شرکت‌های دانش بنیانی که امکان توسعه دارند حمایت کرد، گفت: باید تسهیلات خوب با بهره کم در اختیار این شرکت‌ها قرار گیرد تا زودتر به هدف خود برسند، هرچه این شرکت‌ها زودتر به اهداف خود دست یابند این مسئله رابطه مستقیمی با توسعه و پیشرفت کشور خواهد داشت.

لطفی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان طی سال‌های اخیر رضایت بخش بوده یا خیر؟ گفت: رشد این شرکت‌ها خوب بوده اما کافی نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار