نماینده زرند در مجلس: صندوق نوآوری و شکوفایی به بازارسازی شرکت‌های دانش بنیان کمک کند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون انرژی مجلس از صندوق نوآوری و شکوفایی خواست علاوه بر ارائه خدمات و تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان، در بحث بازاریابی و بازارسازی نیز به این شرکت‌ها کمک کند.

کد مطلب: ۹۴۱۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد
نماینده زرند در مجلس: صندوق نوآوری و شکوفایی به بازارسازی شرکت‌های دانش بنیان کمک کند

حسین امیری‌خامکانی، نماینده زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به نقش صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان گفت: فعالیت این صندوق بی‌اثر نبوده است اما مشابه همه بخش‌ها نتوانست به خوبی منابع خود را تامین کند.

وی افزود: پیشنهاد تاسیس این صندوق پیشنهاد خوبی بوده و ما باید تلاش کنیم این صندوق تقویت شود.

امیری‌خامکانی در توصیه‌ای به شرکت‌های دانش بنیان اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان باید با اعتماد به نفس تلاش کنند و ابتکار عمل از خود به خرج دهند تا به یک خودباوری دست پیدا کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین خطاب به مسئولان صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: صندوق باید تلاش کند تا منابع خودش را تقویت کند تا بتواند به خوبی شرکت‌های دانش بنیان را مورد حمایت قرار دهد. یکی از این موارد حمایت، توجه به بازارسازی برای این شرکت‌ها است و در این راستا صندوق نوآوری می‌تواند از واحدهای بزرگ فولاد درخواست کمک کند چون این واحدها نیازمند محصولات دانش بنیان هستند.

نماینده زرند و کوهبنان در ادامه با بیان اینکه یکی از مواردی که تحریم‌ها را بر ما سخت می‌کند فقدان تولید فناوری مناسب است، گفت: این فناوری‌ها امروز در شرکت‌های دانش بنیان داخلی به خوبی قابل تولید و ارائه است و این شرکت‌ها خوبی می‌توانند در تولید فناوری‌های مورد نیاز کشور نقش ایفا کنند. بر همین اساس با تولید این فناوری‌ها نیاز بازارهای داخلی به خارج از کشور رفع شده و این مسئله کمک شایان توجهی به کشور در بحث عبور از تحریم‌ها خواهد کرد.

امیری خامکانی با اشاره به اینکه توسعه کشور به تقویت شرکت‌های دانش بنیان وابسته است اظهار داشت: امروز تکنولوژی در دنیا رو به گسترش است و به طور قطع ما نمی‌توانیم با روش‌های سنتی به راه خود ادامه دهیم.

وی در پایان عملکرد شرکت‌های دانش بنیان ظرف سال‌های اخیر را رو به رشد خواند اما در عین حال گفت: اگرچه این رشد مثبت بوده است اما شرکت‌های دانش بنیان ما می‌توانستند رشدی بهتری داشته باشند و در شرایط سخت تحریم‌ها کمک بیشتری به کشور کنند که امیدوارم با حمایت‌هایی که از این شرکت‌ها در آینده خواهد شد این امر محقق شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار