ابراهیمی، عضو فراکسیون امید مجلس: شکایت لندن از تهران در شورای امنیت راه به جایی نمی برد

تهران (پانا) - عضو فراکسیون امید مجلس می گوید که شکایت انگلیس از توقیف نفتکش در تنگه هرمز به سازمان ملل راه به جایی نمی برد.

کد مطلب: ۹۳۱۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
ابراهیمی، عضو فراکسیون امید مجلس: شکایت لندن از تهران در شورای امنیت راه به جایی نمی برد

علی ابراهیمی عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به شکایت انگلیس از ایران در شورای امنیت سازمان ملل برای توقیف نفتکش گفت:در اروپا انگلستان جزو هماهنگ ترین کشورها با آمریکا است، این کشور با صراحت و افتخار اعلام می کند که با سیاست های آمریکا هماهنگ است، کشورهای اتحادیه اروپا از بدعهدی آمریکا ناراحت هستند چرا که قرارداد بین المللی چند جانبه که با سال ها تلاش انجام شده بود با رفتار غیر دیپلماتیک و غیرقانونی آمریکا بهم خورده است.

عضو فراکسیون امید در مجلس ادامه داد: با توجه به روحیه استکباری انگلستان و هماهنگی با آمریکا بعید نبود تحریکات این گونه در منطقه انجام دهند تا هماهنگی بین ایران و اروپا را بهم بزند.

نماینده مردم شازند در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به تغییر اجماع جهانی، اظهار داشت: ایران خوشبختانه در جامعه بین الملل مقبولیتی را کسب کرده است و توانسته ایم اجماعی که علیه ما بود بردایم از سوی دیگر تقریبا اجماع جهانی به دلیل تصمیمات یکجانبه ترامپ، علیه آمریکا شکل بگیرد.

وی تاکید کرد: انگلستان ماموریت برهم زدن همکاری دو جانبه بین ایران و اروپا را به شکلی انجام می دهد تا ضمن برهم خوردن همکاری، امیدی به حفظ برجام ایجاد نشود، از این رو با نفتکش خود تحرکاتی در خلیج فارس انجام می دهد.

ابراهیمی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به توقیف نفتکش گریس یک اظهار داشت: نباید توقیف این دو نفتکش را با هم مقایسه کرد، هر چند که همه می دانند توقیف نفتکش انگلیسی اقدام تلافه جویانه بود با این حال توقیف نفتکش انگلیس بر اساس گزارش سازمان کشتیرانی و تخلف از قوانین دریانوردی بوده بنابراین شکایت انگلیس در سازمان ملل راه به جایی نمی برد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس تاکید کرد: در سرنگونی پهپاد و توقیف نفتکش انگلیس کاملا موضعات قانونی و بین المللی را رعایت شده است، بنابراین شکایت انگلیس اثری نخواهد داشت.

لندن با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد، از ایران به دلیل توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس شکایت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار