چه کسی نقش سلطان راک دنیا را بازی می‌کند

تهران (پانا)- باز لورمن کارگردان فیلم زندگی الویس پریستلی از چالش‌های انتخاب بازیگر برای ایفای نقش این خو.اننده فقید می‌گوید.

کد مطلب: ۹۳۱۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد
چه کسی نقش سلطان راک دنیا را بازی می‌کند

چند هفته پیش برای اولین بار نام آستین باتلر بازیگر نسبتا ناشناخته سینما به عنوان یکی از 5 کاندیدای ایفای نقش الویس پریستلی در تازه‌ترین فیلم باز لورمن از زندگی این موزیسین بزرگ تاریخ معاصر مطرح شد.

روزهای اخیر بعد از آخرین تست‌های مو، گریم و لباس این بازیگر به عنوان ایفاگر نقش سلطان راک اندرول معرفی شد. این خبر به معنی این است که آستین باتلر از بازیگران شناخته‌شده‌ای چون مایلز تلر، انسل الگورت، هری استایل و سم تیلر جانسن را شکست داده و نقش را از آن خود کرده است.

لورمن کارگردان فیلم زندگی الویس پریستلی که هنوز نامی برای فیلمش انتخاب نکرده است در بیانیه خود درباره انتخاب باتلر می‌گوید: من می‌دانستم نمی‌توانم این فیلم را بسازم اگر بازیگرانش از همه نظر درست انتخاب نمی‌شدند. ما دست به جستجویی همه‌جانبه برای پیداکردن بازیگری زدیم که توانایی بیرون کشیدن کوچکترین حرکات طبیعی و قابلیت‌های خوانندگی این ستاره بی‌مانند و حتی آسیب‌پذیری‌های درونی این هنرمند را داشته باشد.

وی افزود: برای من افتخاری بود که طی فرایند انتخاب بازیگران فیلم با طیف گسترده‌ای از افراد مستعد برخورد داشتم.

این کارگردان درباره نحوه آشنایی با آستین باتلر می‌گوید: درباره آستین باتلر از دنزل واشنگتن بازیگر نقش مقابل او در نمایش «مرد یخی» برادوی چیزهایی شنیده بودم. بعد هم طی تست‌های گوناگون فیلمبرداری و ورک‌شاپ‌های موسیقی و بازیگری فهمیدم که بی تردید کسی را پیدا کرده‌ام که می‌تواند تجسم بزرگترین ستاره موسیقی دنیا باشد.

فیلم سینمایی الویس پریستلی به کارگردانی باز لورمن و نویسندگی سم برومل و باز لورمن به زندگی یکی از بزرگ ترین خوانندگان موسیقی راک دنیا الویس پریستلی می پردازد. تا این لحظه آستین باتلر و تام هنکس برای بازی در این فیلم انتخاب شدند. لورمن فیلم‌های شناخته شده ای چون مولن روژ، استرالیا و گتسبی بزرگ را کارگردانی کرده است.

اِلویس آرون پریسلی (۸ ژانویه ۱۹۳۵ - ۱۶ اوت ۱۹۷۷) خواننده و هنرپیشه آمریکایی به عنوان یکی از چهره‌های شاخص هنری سده بیستم شناخته می‌شود. از پریسلی با لقب «سلطان راک اند رول» یا به اختصار «سلطان» یاد می‌شود. پریسلی از سال ۱۹۵۶ به‌ بعد با اجرای ۴۵ ترانه با فروش بیش از یک میلیون نسخه و با بازی در ۳۳ فیلم سینمایی، به موفقیت اقتصادی رکورد شکنی رسید. مرگ پریسلی در سن ۴۲ سالگی به محبوبیت و فروش موفق آثارش خاتمه نداد. فروش بین ۶۰۰ میلیون تا یک میلیارد نسخه از آثار، نام او را در کنار گروه بیتلز و مایکل جکسون، در فهرست پرفروش‌ترین هنرمندان موسیقی دنیا قرار می‌دهد.

مترجم: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار