گزارشی از آﻣﻮزﺷﮕﺎهﻫﺎی آزاد سینمایی در سال 97

تهران (پانا) - دﻓﺘﺮ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت و داﻧﺶ ﺳیﻨﻤﺎیی سازمان سینمایی، ﻋﻤﻠکـﺮد آﻣﻮزﺷﮕﺎه آزاد سینمایی را از دیﺪﮔﺎه کمی مورد بررسی قرار داد.

کد مطلب: ۹۳۱۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد
گزارشی از آﻣﻮزﺷﮕﺎهﻫﺎی آزاد سینمایی در سال 97

به گزارش روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، در این مطالعه سعی شده تا به مسائلی همچون ﺟﻬـﺖﮔیـﺮیﻫـﺎ، ﺳیﺎﺳـﺖﮔﺬاریﻫﺎ اﺑﺪاﻋﺎت و ﻧﻮآوریﻫﺎ پرداخته شود ﺗﺎ ﻣﺮﺟﻊ ﻗﺎﺑﻞ اﺳﺘﻨﺎدی ﺑﺮای اﺳﺘﻔﺎده ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ریﺰان ودﺳﺖ اﻧـﺪرکﺎران ﺳـیﻨﻤﺎی کﺸـﻮر ﺑﺎﺷﺪ.
تعداد آموزشگاه در سال‌های 96،95 و 97 به ترتیب 230، 232 و 282 بوده است که روند افزایشی داشته است.
در این آموزشگاه ها رشته‌هایی همچون بازیگری، بازیگری کودک و نوجوان، گریم، گویندگی،دوبلاژ،تدوین،فیلمنامه نویسی، کارگردانی، فیلمسازی، انیمیشن، تصویربرداری، عکاسی، صدابرداری، صداگذاری، طراحی صحنه و منشی گری صحنه تدریس شده است.
بیشترین فراوانی دانش آموختگان زن در رشته بازیگری با 743 هنرجو و کمترین فراوانی دانش آموختگان زن مربوط به رشته صداگذاری با یک هنرجو و رشته صدابرداری با فراوانی 10 هنرجو در سال 97 است.
همچنین بیشترین فراوانی دانش آموختگان مرد در رشته بازیگری با 592 هنرجو، کمترین فراوانی دانش آموختگان مرد در رشته طراحی صحنه با فراوانی 6 هنرجو بوده است.
بر اساس این گزارش ، تعداد مجوزهای صادره شده برای این آموزشگاه در سال 97، 13 مورد ، تمدید مجوز 20 مورد و افزایش رشته 5 مورد بوده است.
گفتنی است، آموزشگاه های سینمایی در شهرهایی همچون آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، البرز، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسانی رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، کرمان جنوب، کردستان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد فعال است.
در این میان بیشترین فراوانی آموزشگاه ها در کل کشور مربوط به استان تهران با مجموع 81 آموزشگاه در کل استان است و بعد از آن استان اصفهان با فراوانی 44 آموزشگاه ، خراسان رضوی با فراوانی 23 آموزشگاه و استان فارس 20 آموزشگاه در رتبه های بعدی قرار دارند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار