حضور بیش از 2000 دانش آموز کردستانی در طرح ایران مهارت

سنندج(پانا)- آئین نمادین اختتامیه طرح ایران مهارت در دبیرستان ابرار سنندج برگزار و گواهی نامه کسب مهارت به اولین گروه از دانش آموزان شرکت کننده در این طرح اعطا شد.

کد مطلب: ۹۳۱۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد
حضور بیش از 2000  دانش آموز کردستانی در طرح ایران مهارت

با حضور معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کردستان، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج و مسئولین اداره کل فنی و حرفه ای استان آئین اختتامیه و اعطای گواهی نامه اولین گروه از دانش آموزان شرکت کننده در طرح ایران مهارت در دبیرستان دخترانه ابرار ناحیه دو سنندج برگزار شد.

در این مراسم طیب سالاروندیان رئیس اداره آموزش متوسطه اول اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان ضمن تقدیر و تشکر از بانیان و دست اندرکاران مجری طرح ایران مهارت، گفت: این طرح در راستای تحقق و تقویت ساحت اقتصادی و حرفه ای سند تحول بنیادین و همسو با برنامه درس ملی با رویکرد کارآفرینی و آموزش مهارت های زندگی و عملی به دانش آموزان در مدارس دوره اول متوسطه اجرا می شود. وزارت آموزش و پرورش مکلف است بعد از اتمام دوره اول متوسطه، تمامی دانش آموزان حداقل یک مهارت کسب کنند و این برنامه نیز در همین راستا اجرا می شود.

سالاروندیان با اشاره به اینکه طرح ایران مهارت، با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه ای کشور در حال اجراست؛ اظهارداشت: این طرح در راستای تکلیف آموزش و پرورش مبنی بر کسب حداقل یک مهارت برای دانش آموزانی که دوره متوسطه را به پایان می رسانند با نظارت اداره کل فنی و حرفه ای استان کردستان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه امسال این طرح در 10 درصد مدارس دوره اول متوسطه اجرا شده است ادامه داد: براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش و تایید سازمان فنی و حرفه ای 237 مهارت در نظر گرفته شده است دانش آموزان می توانند در مدارس مجری طرح بر اساس علاقمندی خود در یک یا چند رشته از این مهارت ها فعالیت بکنند.

سالاروندیان ضمن بیان اینکه طرح ایران مهارت در 66 آموزشگاه و 7 شهر استان در حال اجراست، افزود: 2037 نفر از دانش آموزان دوره اول متوسطه استان در این طرح مشارکت داشته اند که هزار و 315 نفر آموزش دیده و بقیه دانش آموزان نیز در حال طی مراحل آموزش می باشند که تا پایان شهریورماه سال جاری گواهی نامه ایران مهارت به آنان اهدا خواهد شد.

در پایان مراسم به صورت نمادین به تعدادی از دانش آموزان شرکت کننده در این طرح گواهینامه کسب مهارت اعطا شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار