اجرای آزمایشی طرح شناسایی و درمان بیماری‌های مزمن تنفسی و انسدادی ریه

تهران (پانا) - در جلسه سیاست‌گذاری بیماری‌های مزمن تنفسی و انسدادی ریه تا همزمان با آغاز هفته دولت، طرح آزمایشی شناسایی و درمان بیماری‌های مزمن تنفسی و انسدادی ریه (COPD)، در مراکز بهداشتی سطح یک شهرهای اجرا کننده برنامه ایراپن از جمله نقده، مراغه، شهرضا، بافت و استان مازندران اجرایی شود.

کد مطلب: ۹۳۱۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد
اجرای آزمایشی طرح شناسایی و درمان بیماری‌های مزمن تنفسی و انسدادی ریه

به‌گزارش ایسنا، جلسه سیاست‌گذاری بیماری‌های مزمن تنفسی و انسدادی ریه، با حضور معاونین درمان، بهداشت، پرستاری و رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دبیر بورد فوق تخصصی بیماری‌های تنفسی وزارت بهداشت و نماینده انجمن فوق تخصصی ریه، در معاونت درمان برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد تا همزمان با آغاز هفته دولت، طرح آزمایشی شناسایی و درمان بیماری‌های مزمن تنفسی و انسدادی ریه (COPD)، در مراکز بهداشتی سطح یک شهرهای اجراکننده برنامه ایراپن از جمله نقده، مراغه، شهرضا، بافت و نیز استان مازندران اجرایی شود.

بنابر اعلام وبدا، این طرح به‌صورت آزمایشی و براساس راهنماهای بالینی تدوین شده، اجرا می‌شود و در صورت نیاز خدماتی همچون پیشگیری، غربالگری، درمان و خودمراقبتی در منزل به بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن تنفسی و انسدادی ریه (COPD) ارائه می‌شود. دو معاونت درمان و بهداشت وزارت بهداشت، به‌عنوان کمیته مشترک کارگروه اجرایی، مسئولیت انجام این طرح را عهده‌دار شده‌اند.

همچنین، براساس مصوبات این کارگروه، مصطفی قانعی، دبیر بورد فوق‌تخصصی بیماری‌های تنفسی وزارت بهداشت و محمدرضا مسجدی، نماینده انجمن فوق‌تخصصی ریه، به‌عنوان فوکال پوینت‌های علمی طرح پایلوت بیماری‌های مزمن تنفسی و انسدادی ریه (COPD) انتخاب شده‌اند تا مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی این برنامه به مراکز بهداشتی و درمانی نیز طبق برنامه، صورت گیرد.

در این راستا، با همکاری مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت و با بهره‌گیری از نرم‌افزار استارت‌آپی خودمراقبتی، اقدامات لازم درخصوص آموزش خدمات خودمراقبتی بیماران تنفسی و ریوی مزمن صورت می‌پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار