مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خبر داد:

جذب ۲۴۰ معلم در استان سمنان

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: با برگزاری آزمون استخدامی، ۲۴۰ معلم برای آغاز سال تحصیلی جدید جذب آموزش و پرورش این استان خواهند شد.

کد مطلب: ۹۳۱۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد
جذب ۲۴۰ معلم در استان سمنان

محمد دستورانی افزود: ۴۷ درصد دانش آموزان استان سمنان در شرق این استان تحصیل می کنند، پس سهم قابل توجهی از استخدامی های امسال این اداره کل به شرق استان اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان هم برای پذیرش و تربیت دانشجو معلم ظرفیت خوبی دارد، تاکید کرد: تا سال ۱۴۰۴ تعداد زیادی نیرو بازنشسته خواهند شد که از طریق ماده ۲۸ قانون آموزش و پرورش و آزمون ورودی، معلم جذب می کنیم که عده ای از این نیروها در دانشگاه فرهنگیان دوره خواهند دید و تعدادی هم دانشجو معلم هستند.

دستورانی گفت: توزیع اعتبارات و امکانات عادلانه و بر مبنای شاخص جمعیت دانش آموزی و ضریب پراکندگی استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: کمک به مدرسه ها داوطلبانه است و هیچ مدیری حق ندارد به اجبار از والدین دانش آموزان برای ثبت نام کمک مالی طلب کند.

دستورانی افزود: والدین دانش آموزان در زمان ثبت نام فقط برای کتاب های درسی و بیمه دانش آموزی طبق مصوبه قانونی مبلغ تعیین شده را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه کارشناس ارزیابی عملکرد و بازرسی ادارات آموزش و پرورش آماده دریافت و رسیدگی به تخلفات و شکایت های احتمالی از مدیران مدارس هستند، تاکید کرد: با هرگونه تخلف در این حوزه پس از بررسی برخورد قاطع خواهد شد.

وی به ظرفیت های خوب ورزشی در مدارس و دانشگاه های شاهرود اشاره کرد و افزود: وجود امکانات، زیرساخت ها، همدلی مسئولان استان و شهرستان شاهرود موجب شد نخسین بار رقایت های ورزشی دختران دانش آموز کشور در شاهرود برگزار شود.

دستورانی با بیان اینکه در ۲ نوبت ناظران فدراسیون ورزشی از امکانات و فضاهای ورزشی شاهرود برای برگزاری نخستین دوره ورزشی دانش آموزان کشور بازدید کرده اند، ادامه داد: استاندار سمنان و معاون وی و فرماندار شاهرود به عنوان رئیس و نایب رئیس عالی این دروه از مسابقات هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: برپایی این دوره از مسابقات ورزشی دانش آموزان سراسر کشور در استان و شاهرود در ۴۰ سال گذشته بی سابقه بوده و امیداست این حرکت آغازی برای برگزاری رویدادهای عظیم ورزشی دیگر آموزش و پرورش در این استان باشد.

تعداد ۶۵۴ ورزشکار، مربی و سرپرست در قالب ۵۰ گروه ورزشی از ۳۲ استان کشور در مسابقات کشوری دانش آموزی در شاهرود شرکت می کنند که 250 داور، ناظر و عوامل اجرایی نیز کار قضاوت، نظارت و برگزاری آن را به عهده دارند.

این دوره از مسابقه‌ها در ۲ رشته فوتسال و والیبال ویژه دانش آموزان دختران از ۲۰ تا ۲۶ مرداد ۹۸ برای نخستین بار به میزبانی استان سمنان برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار