شاداب‌سازی مدارس رامسر به دست آموزگاران خوش ذوق

ساری (پانا) - جمعی از معلمان و دانشجومعلمان جوان شهرستان رامسر برای شاداب سازی مدارس رامسر دست به دست هم داده‌اند و کاری نو را در این شهرستان آغاز کرده‌اند.

کد مطلب: ۹۳۱۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد

نرجس کاظمی آموزگار شهرستان رامسر در یادداشتی آورده است:

در دنیای کنونی زندگی که متفاوت از زمان‌های گذشته است پدیده‌های جدید متنوع و به هم پیچیده آنچنان فراوان و نو به نو شده‌اند که دانایی‌ها، توانایی‌ها و امکانات را اجتناب ناپذیر می‌کند.

البته این دانستنی‌ها و مهارت‌ها باید قادر باشند امنیت روانی و احساس زیبایی دوستی را در مواجهه با مشکلات زندگی تضمین کند.
در روند استفاده از امکانات در راه مقابله منطقی و فراگیر مسایل دنیای جدید به خصوص نگرش های جوانان باید از اصول بهداشت روانی استفاده نمود، چرا که نوجوانان ما نیازمند فضای شاد برای شاداب زیستن هستند.در شرایطی که اکثر منازل شهری تبدیل به آپارتمان‌های کوچک و به دور از فضاهای بازی شده است.

حداقل کاری که می‌توان در تامین بهداشت جسمی و روحی فرزندان داشته باشیم ایجاد فضای مفرح و شادی بخش در مدرسه است. زیرا اگر فضاسازی مناسبی در مدارس انجام شود به شاد زیستن فرزندان خود کمک بسیار مهمی خواهیم کرد.

از زمانی که معلم شدم از خود می‌پرسم آیا مدرسه، خانه‌ی دوم کودکان ماست؟ آیا فارغ از فضای آموزشی و عاطفی موجود در مدرسه، فضای فیزیکی دانش آموزان را به فعالیت مشتاق می‌کند؟

این سؤالات شروع فعالیت ما در شهرستان رامسر بود. در پی پیدا کردن راه حل با جمعی از معلمان و دانشجومعلمان جوان شهرستان رامسر نشست‌هایی ترتیب دادیم و شروع با فعالیت کردیم.

شاید از خود بپرسید مگر نقاشان استادانه‌تر فعالیت نمی‌کنند، پس چرا کار توسط معلمان انجام می‌شود؟

پاسخ گروه ما به شما این خواهد بود که هیچ فردی به اندازه ی معلم، نیاز مدرسه و دانش آموزان در فضای مدرسه را نمی شناسد.

این پاسخ نقطه ی عطفی ست برای ما تا با پژوهش هایی هدفمند، به دنبال فعال کردن فضای فیزیکی مدارسمان باشیم.

این طرح در دبستان شهید لمترمحمدی با مدیریت خانم آذرهوش، درحال اجرا بوده و شروع کنندگان، پژوهشگران و مجریان این طرح معلمان و دانشجومعلمان شهرستان رامسر هستند که با حمایت آموزش و پرورش شهرستان مشغول فعالیت و پژوهش همزمان هستند.

بی شک اهمیت این کار در زیباسازی مدرسه خلاصه نمی‌شود، بلکه ما به دنبال ایجاد کنشگری بین معلمان و دانش آموزان هستیم. امید که در این راه دعای خیر کودکان حامی ما باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار