ثبت نام دانش آموزان طبق برنامه و در فضای آرام در جریان است

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت: ستاد ثبت نام استان با برنامه ریزی و تمهیدات لازم، زمینه را برای ثبت نام در فضای آرام و بدون دغدغه دانش آموزان فراهم کرده است.

کد مطلب: ۹۳۰۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
ثبت نام دانش آموزان طبق برنامه و در فضای آرام در جریان است

احمد ناصری با عنوان اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان مطابق با آیین‌نامه اجرایی مدارس و آیین‌نامه‌های آموزشی مصوب مربوط به هریک از دوره‌های تحصیلی انجام می شود، اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های مقام عالی وزارت مبنی بر کاهش تمرکز و تفویض اختیار و به‌منظور برنامه‌ریزی، سازماندهی و نظارت بر امور مربوط به ثبت‌نام دانش‌آموزان، موضوع در کمیته مرتبط استانی و منطقه‌ای بررسی و اقدامات لازم پیش‌بینی و انجام شده است و حوزه‌های ارزیابی عملکرد در سطوح مختلف، کیفیت و کمیت عملکرد واحدها را مورد سنجش و ارزیابی قرار می دهد.

او با بیان اینکه اعتماد والدین، سرمایه های اجتماعی آموزش و پرورش هستند و باید در تقویت این سرمایه کوشید، اظهار داشت: شفاف سازی در امر ثبت نام اهمیت بسیار زیادی دارد و در این راستا اطلاع رسانی دقیق و به موقع به والدین به طرق مختلف انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به سیاست های آموزش و پرورش استان مبنی بر اینکه سعی کرده ایم با انجام تمهیدات لازم، خانواده ها بدون استرس و در آرامش فرزندان خود را در مدارس ثبت نام کنند، خاطر نشان ساخت: به استناد ماده ۳۲ آیین‌نامه اجرایی مدارس، برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه و تعیین شرط معدل برای ثبت‌نام دانش آموزان و دریافت هرگونه وجه (به‌جز وجوه مربوط به بیمه حوادث و کتاب‌های درسی) در زمان ثبت‌نام مجاز نمی‌باشد و نباید دانش‌آموزی به دلایل مذکور از ثبت‌نام محروم گردد.

ناصری افزود: هرچند مدارس ملزم به اخذ وجه از اولیا نیستند اما مشارکت داوطلبانه اولیا جهت ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس مورد انتظار است.

او ادامه داد: وجوه اختیاری مربوط به کمک‌های مردمی، فعالیت‌های فوق‌برنامه، سرویس ایاب و ذهاب، لباس فرم و لباس کارگاهی با هماهنگی و موافقت انجمن اولیاء و مربیان مدرسه و رعایت سایر قوانین و مقررات بعد از شروع سال تحصیلی امکان پذیر خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه ثبت نام در دوره های ابتدایی به اتمام رسیده است و در حال حاضر ثبت نام دانش آموزان در متوسطه دوره اول و دوم ادامه دارد، گفت: به لحاظ عدم تناسب ظرفیت برخی مدارس با میزان تقاضا برای ثبت نام، در قالب فرمی امتیازاتی مشخص شده از جمله محدوده جغرافیایی، تزار علمی دانش آموزان و ... که پس از بررسی و بر اساس امتیازات فضلی نسبت به ثبت نام اقدام صورت می گیرد.

ناصری همچنین گفت: در راستای احترام به اولیا و کم کردن مشکلات، در برخی از این مدارس خاص، ظرفیت ثبت نام را افزایش داده ایم و همچنین در کلیه دوره ها ثبت نام دانش آموزان میان پایه را بدون لزوم مراجعه حضوری اولیا به مدارس انجام داده ایم .

او در ادامه با بیان این که آموزش و پرورش استان اردبیل در بحث هدایت تحصیلی در سال های گذشته خوب عمل کرده است، به تحقق اهداف توسعه متوازن رشته ها در سال تحصیلی پیش رو تاکید کرده و گفت: سعی کرده ایم انباشت دانش آموزان پایه نهم در رشته تجربی را کنترل و به سمت رشته های فنی حرفه ای هدایت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین با بیان اینکه ثبت‌نام و پذیرش دانش‌آموزان در مدارس نمونه دولتی، استعدادهای درخشان و هیأت امنایی مطابق با مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش و با رعایت سایر قوانین و مقررات انجام می‌پذیرد، تصریح کرد: برای ثبت نام در مدارس خاص منتظر اعلام نتایج کشوری هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار