مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

سازمان دانش آموزی، تشکیلات تربیتی برای تربیت تشکیلاتی است

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه سازمان دانش آموزی ظرفیتی است در درون وزارت آموزش و پرورش، گفت: سازمان دانش آموزی، تشکیلات تربیتی برای تربیت تشکیلاتی است.

کد مطلب: ۹۳۰۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش آموزی، تشکیلات تربیتی برای تربیت تشکیلاتی است

محمد دستورانی، در جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی استان سمنان، اظهار داشت: بنده از جایگاه مدیریت آموزش و پرورش استان سمنان، تمام تلاشم را در راستای کمک در جهت بهبود هرچه بهتر وضعیت فعلی سازمان دانش آموزی استان خواهم کرد تا بتوانید با داشتن عرصه و میدانی برای فعالیت هایتان، با رعایت چارچوب های قانونی، همکاری و مشارکت حداکثری داشته باشیم.

وی با عنوان این سوال که تمامی ظرفیت های موجود، متعلق به دانش آموزان است و اگر ما ظرفیت های مربوط به آنها را برایشان فراهم نکنیم، کجا فعالیت کنند، تصریح کرد: سازمان دانش آموزی تشکیلاتی تربیتی - اجتماعی برای آماده کردن دانش آموزان جهت حضور در عرصه های مختلف زندگی و پذیرش مسئولیت در آینده ای نه چندان دور دارد که این رویکرد مهم سبب شده تا زیر ساخت های لازم برای جذب دانش آموزان در فعالیت های تعریف شده در این سازمان فراهم آید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه اوقات فراغت، عرصه‌ای برای کسب مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان است، گفت: یکی از وظایف سازمان دانش آموزی استان سمنان، بهینه سازی اوقات فراغت دانش آموزان خارج از ساعات مدرسه در راستای برگزاری کلاس های مهارتی، اردوها، اوقات فراغت و ... است.

دستورانی با تاکید بر حمایت از برگزاری اردوهای سازمان دانش آموزی استان سمنان، اظهارداشت: می توان کلیه اردوهای تشکیلاتی سازمان دانش آموزی در شهرستان ها و مناطق را با خلاقیت همراه با کاهش هزینه ها و همچنین با استفاده از ظرفیت پیرامونی و البته با حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق برگزار کرد.

وی با بیان اینکه سازمان دانش آموزی باید مبتنی بر سیاست های راهبردی آموزش و پرورش حرکت و برنامه ریزی کند، خاطرنشان کرد: به عقیده بنده، سازمان دانش آموزی می تواند کمک بسیاری به جامعه کند؛ چرا که در بطن فعالیت های خود، امید اجتماعی، نشاط اجتماعی و اعتماد اجتماعی را به همراه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با عنوان این مطلب که باید مغز اجتماعی داشته باشیم یعنی علاوه بر مهارت و معلومات، باید از جان مایه عشق و علاقه، مایه گذاشته و جلو برویم، افزود: شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی، از شوراهای مهم تصمیم گیری در زمینه های نحوه رشد، تربیت و پرورش استعدادها و توانایی های دانش آموزان است. پس سازمان دانش آموزی موظف است برنامه های کیفی و کمی با فعالیت های موثر و منطبق با سند تحول بنیادین را طراحی و اجرا نماید.

دستورانی، در رابطه با مشکل نیروی انسانی سازمان دانش‌آموزی و لزوم حل آن، بر بهره گیری از کلیه فرهنگیان علاقه مند به فعالیت در سازمان دانش آموزی استان و مشمول طرح حق التدریسی، تاکید کرده و خواستار اجرای آن در استان شد.

وی همچنین از سامانه بوفه و پوشاک مدارس استقبال کرد و گفت: سازمان دانش آموزی استان سمنان می تواند در سال تحصیلی جاری، اقدام به فعالیت در حوزه پوشاک و بوفه مدارس از طریق سامانه در سراسر استان نموده و بنا به صلاحدید مدیران مدارس، فعالیت اقتصادی در این حوزه را شروع نماید.

تربیت اجتماعی فلسفه وجودی سازمان دانش‌آموزی است

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان نیز عنوان کرد: سازمان دانش‌آموزی به عنوان ساختار مستقل برای تربیت تشکیلاتی ایجاد شده است و فلسفه وجودی سازمان دانش‌آموزی زمینه سازی برای تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است.

اسحاق اکبری با بیان اینکه هویت تشکیلاتی این سازمان برگرفته از رهنمودهای ارزنده رهبر معظم انقلاب است، خاطرنشان کرد: هویت ما هویت ایرانی - اسلامی است که این نگاه ارزشمند بر اعمال و رفتار اعضای تشکیلات سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران حاکم است.

وی اظهار کرد: حرکت آموزشی - فرهنگی نقش مهمی در ایجاد شور و مشارکت دانش آموزان مدارس در فعالیت های فرهنگی و مناسبتی در داخل و خارج از مدرسه دارد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان، مهمترین ماموریت سازمان دانش آموزی را تربیت اجتماعی دانش آموزان ذکر کرد و افزود: برای رسیدن به این مهم باید بیشترین سرمایه گذاری را برای نسل نوجوان و جوان داشته باشیم؛ زیرا این گروه آینده ساز ایران اسلامی هستند.

اکبری خاطرنشان کرد: مشکل نیروی انسانی سازمان دانش‌آموزی و لزوم حل این مشکل برای اجرای مطلوب برنامه ها، مشکل اقتصادی و مالی که سازمان دانش آموزی را با چالش های زیادی مواجه نموده است، بوفه مدارس به عنوان یکی از راهکارهای حل مشکلات مالی سازمان دانش آموزی، بخشی از مشکلات سازمان دانش آموزی استان می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار