در جمع خبرنگاران

ظریف: ایران و نیکاراگوئه در برابر سیاست‌های توسعه‌طلبانه پیروز شده‌اند

ظریف وارد نیکاراگوئه شد

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران وارد پایتخت نیکاراگوئه شد.

کد مطلب: ۹۳۰۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد
ظریف: ایران و نیکاراگوئه در برابر سیاست‌های توسعه‌طلبانه پیروز شده‌اند

محمدجواد ظریف در ادامه سفر خود به آمریکای لاتین، ساعتی پیش با استقبال وزیر امور خارجه، دو تن از مشاوران رئیس‌جمهوری و رئیس گروه دوستی ایران و نیکاراگوئه وارد ماناگوآ پایتخت این کشور شد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در سفر به نیکاراگوئه با تعدادی از مقامات ارشد این کشور آمریکای لاتین از جمله رئیس‌جمهوری و همتای خود دیدار و رایزنی خواهد کرد.

ظریف پیش از سفر به نیکاراگوئه به ونزوئلا سفر کرده بود و علاوه شرکت در اجلاس نم، با رئیس‌جمهوری، معاون اول رئیس‌جمهوری و همتای ونزوئلایی خود دیدار و رایزنی کرد.

این دیپلمات عالی‌رتبه ایرانی قرار است بعد از نیکاراگوئه به بولیوی سفر کند و با مقامات ارشد این کشور نیز رایزنی و گفت‌وگوهایی در مورد مسائل دوجانبه و بین‌المللی داشته باشد.

وزیر امور خارجه ایران در بدو ورود با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: «خوشحال هستم که به نیکاراگوئه سفر کرده‌ام و در ابتدا فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب نیکاراگوئه را به مردم و دولت این کشور تبریک می‌گویم. مردم ایران و نیکاراگوئه هم‌زمان در یک سال انقلاب کردند و هر دو اکنون در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب خود قرار دارند و این تنها یک نمونه از موضوعاتی است که مردم دو کشور را به یکدیگر پیوند داده است.»

این دیپلمات عالی‌رتبه ایرانی تصریح کرد: «هر دو کشور در برابر سیاست‌های توسعه‌طلبانه مقاومت کرده‌اند و پیروز شده‌اند و در همین چارچوب لازم است همکاری‌های دو کشور برای مقابله با این سیاست‌ها و همچنین توسعه روابط ایران و نیکاراگوئه ادامه پیدا کند.»

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی با بیان اینکه زمینه‌های مختلفی برای گفت‌وگو و همکاری بین دو کشور وجود دارد، افزود: «در اینجا لازم است از دولت نیکاراگوئه و آقای دانیل اورتگا برای برنامه ریزی خوبی که برای این سفر تدارک دیده اند تشکر و قدردانی کنم.»

ظریف در همین راستا ادامه داد :«روز دوشنبه در دیدار با مقامات نیکاراگوئه در مورد همکاری های گسترده دو کشور از موضوع کشاورزی گرفته تا فناوری های پیشرفته رایزنی و گفت‌وگو می‌کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار