امیدواری به خروج صنف طلا و جواهر از رکود کنونی

تهران (پانا) - رئیس صنف طلا و جواهر فارس می‌گوید امیدوار است با برگزاری نمایشگاه گامی در جهت حل مشکلات صنف طلا و جواهر برداشته شود و بیش از یکصد شرکت، کارگاه، واحد تولیدی وکارخانه سازنده و تولیده کننده قرار است نوین‌ترین تولیدات خود را به نمایش عموم بگذارند.

کد مطلب: ۹۳۰۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
امیدواری به خروج صنف طلا و جواهر از رکود کنونی

محمدحسین مستغنی رئیس صنف طلا و جواهر فارس با تاکید بر اینکه فارس با پتانسیل‌های بسیار یکی از استان‌های شاخص در جنوب کشور شناخته شده است، گفت: این استان ظرفیت‌های بالایی برای صادرات طلا به کشور‌های حوزه خلیج فارس دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که با برپایی نمایشگاه طلا و جواهر بتوانیم این مشکلات را رفع و رونق اقتصادی خوبی را در کشور شاهد باشیم.

مستغنی با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه تاثیر قابل توجهی در بهبود وضعیت صنعت طلای کشور دارد، هدف از برگزاری این نمایشگاه را نشان‌دادن اهمیت وجود طلا دانست.

ده‌ها شرکت و کارگاه تولیدی و خدماتی نیمه مرداد جدیدترین طرح‌های تولیدی صنعت طلا، جواهر، نقره، ساعت و سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی را در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی طلا،جواهر، نقره، ساعت و گوهر سنگ‌های شیراز در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهند.

در این نمایشگاه که از 16 تا 19 مرداد در محل دائمی نمایشگاه‌های بینالمللی فارس در شهر شیراز برگزار می شود، بیش از یکصد شرکت، کارگاه، واحد تولیدی وکارخانه سازنده و تولیده کننده، نوین ترین تولیدات خود را به نمایش عموم می گذارند.

سید محمود موسوی مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان فارس در این باره گفت: چهارمین نمایشگاه بین المللی طلا، نقره و جواهر با همکاری اتحادیه طلا و جواهر و زیورآلات فارس و شرکت رستاک پادویژن و به میزبانی شیراز برگزار می شود.

وی افزود: در این نمایشگاه که پس از ۶ سال وقفه و با پیگیری ها و رایزنی های مختلف با مسئولان برگزار می شود، حدود یکصد شرکت داخلی جدیدترین تولیدات و نوین‌ترین دستگاه ها، تجهیزات، روش‌ها و طرح‌های تولیدی طلا، نقره و جواهرات را ارائه و به نمایش می گذارند.

مدیر کل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان فارس تصریح کرد: اتحادیه ها، انجمن ها، تشکل‌های مربوطه، مراکز آموزشی و پژوهشی و تحقیقاتی مربوط به موضوع نمایشگاه، دست اندرکاران در امر طراحی و دست اندرکاران در بخش اکتشاف و استخراج معادن طلا، نقره، جواهر و سنگ‌های قیمتی در این نمایشگاه حضور دارند.

محمود بندرچی مدیرعامل شرکت رستاک پادویژن و مجری برگزاری چهارمین نمایشگاه بین المللی طلا،جواهر، نقره، ساعت و گوهر سنگ ها نیز گفت: این نمایشگاه با هدف آشنایی تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان با محصولات ، ماشین‌آلات و فناوری‌های نوین در بخش تولید و صادرات و همچنین معرفی توانمندی های داخلی و ارائه دورنمایی از تولید و صادرات مصنوعات طلا و جواهر کشور برگزار می شود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف برگزاری این نمایشگاه خارج کردن عرصه طلا و جواهر فارس از مصرف‌کنندگی صرف و برداشتن گام‌های مهم در عرصه تولید است، افزود: استان فارس در حوزه گوهرسنگ‌ها ظرفیت‌های مطلوبی دارد، طلا و جواهر آمیخته ای از صنعت و هنر است و احیای این صنعت هفت هزار ساله کمک شایانی به رونق کسب و کار خواهد کرد.

بندرچی از برگزاری چهار کارگاه آموزشی در حاشیه این نمایشگاه خبر داد و گفت: کارگاه قلم‌زنی، کارگاه میناکاری، کارگاه فراگیری و اصول و نحوه کار با تجهیزات گوهرشناسی و کارگاه روانشناسی فروش طلا و جواهر عناوین این جلسات است

رئیس ستاد اجرایی نمایشگاه طلا و جواهر فارس با بیان اینکه صنعت طلا و جواهر بدون آلایندگی و باعث اشتغال است، گفت: استان فارس در طول تاریخ همواره یکی از قطب های اصلی صنعت طلا،جواهرات و گوهر سنگ های قیمتی کشور بوده است و امروز با احیای دوباره این صنعت می توان منطقه جنوب کشور را به تولید کننده و صادرکننده این صنعت تبدیل کرد.

چهارمین نمایشگاه بین المللی طلا، نقره، جواهر از ۱۶ تا ۱۹ مرداد ماه هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس واقع در شهرک گلستان شیراز میزبان علاقمندان و فعالان این صنعت است و علاقمندان بایستی برای بازدید از این نمایشگاه کارت ملی به همراه داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار