هفتمین مرحله کشوری مسابقات دادرسان برگزار شد

تهران (پانا) - مرحله کشوری هفتمین دوره مسابقات «آماده»، برای بهره‌گیری از تجربه دادرسان برتر در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۹۳۰۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
هفتمین مرحله کشوری مسابقات دادرسان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جوانان هلال احمر، مرحله کشوری هفتمین دوره مسابقات آماده امروز در اردوگاه شهید باهنر تهران با حضور ۳۱ تیم برتر سراسر کشور در بخش پسران آغاز شد.

شهاب الدین صابونچی رئیس سازمان جوانان در افتتاحیه این مسابقات، اظهار کرد: همکاری تنگاتنگی میان مسئولان اردوگاه شهید باهنر و آموزش و پرورش وجود داشت و اعضای هلال احمر استان مازندران و سازمان جوانان هلال احمر نیز زحمات زیادی کشیدند تا میزبانی خوبی در اجرای هفتمین دوره کشوری مسابقات داشته باشیم.

وی افزود: برگزاری این دوره از مسابقات در اردوگاه شهید باهنر، تجربه جدیدی است؛ سال‌های قبل این مسابقات در اردوگاه مهر انزلی برگزار می‌شد و برای نخستین سال است که در فضا و شرایطی متفاوت انجام می شود. این مسئله برای خود ما هم می تواند نکات جدیدی داشته باشد.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر گفت: هدف ما رقابت نیست و این امتیازدهی برای این است که دادرسان از شرایط خود اطلاع پیدا کنند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید بر نقش جوانان نیز گفت: اگر در این بیانیه تاکید می شود که امید کشور به شما نوجوانان و جوانان است، باید شما که برای روزهای سخت آماده شده‌اید و از برگزیدگان هستید، اطمینان پیدا کنید که آموخته ها را فرا گرفته‌اید و این امتیازدهی ها به همین منظور است.

صابونچی با پیشنهاد اینکه دادرسان حاضر در این مسابقات خاطرات خود را بنویسند و در پایان جوایزی هم برای این موضوع در نظر گرفته شود، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، در مقطع متوسطه دوم هم دادرسان در کنار هلال احمر خواهند بود و از تجربه آنها برای آموزش و کمک به سایر گروه ها و سنین پایین تر استفاده خواهیم کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: در این روزهایی که کنار هم هستید، دوستی های خوبی میان شما شکل بگیرد و در نهایت با کوله باری از تجربه و خاطرات خوب، این اردو را ترک کنید و با صحت و سلامت نزد خانواده برگردید.

علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش هم در این مراسم گفت: جا دارد از ریاست سازمان جوانان و بابایی، معاون وی که ارتباط خوبی با آموزش و پرورش دارند و این برنامه را برگزار کرده اند، تشکر کرد. امروز دو برنامه رسمی کشوری داشتم اما در این برنامه حاضر شدم تا از شما یاد بگیرم.

وی افزود: کشور ما پر از بلایای طبیعی و غیرطبیعی است و بزرگترین مسئولیت هم در این کشور اسیر بلایای طبیعی و غیرطبیعی، به جمعیت هلال احمر سپرده شده است و شما جوانان و نوجوانان با پتانسیل و توانایی بالفعلی که در وجودتان هست این مسئولیت را پذیرفته‌اید. ما در شرایط سخت کشور نیازمند این هستیم که شما جوانان پویا، آماده و پا به رکابی باشید.

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش با اشاره با الگوبرداری آموزش و پرورش از سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: طرح جدید اردوی توانمند دختر و پسر را بر اساس الگوی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر تدوین کرده و تصمیم به انجام کاری بسیار بزرگ که از شما الگوبرداری شده، گرفته‌ایم. در مسیر راه اندازی اردوی توانمند دختر و پسر، آقایان صابونچی و بابایی کمک زیادی به ما کردند و هدف هم این است که بعد از دوره آموزشی که به اتفاق هم انجام خواهیم داد، این دانش آموزان را در اختیار جمعیت هلال احمر قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه در وزارت آموزش و پرورش چهار تشکل دانش آموزی مشغول خدمت هستند و سخت ترین مسئولیت نیز به حوزه شما سپرده شده است، افزود: در کنار آموزشی که مربیان برای شما در نظر گرفته اند، انتظار دارم که شما هم هر لحظه به این نکته فکر کنید که کشور در شرایطی سخت در حال واگذاری به شما است و انتظار دارم از نظر جسمی و روحی خودتان را برای این راه آماده کنید.

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش همچنین از میزبانی استان مازندران تشکر کرد و گفت: از این استان که مسئولیت برگزاری این مسابقات را به عهده گرفته است تشکر می کنم.

سعید بابایی معاون پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان هلال احمر نیز در مورد برگزاری مرحله کشوری هفتمین دوره مسابقات آماده، اظهار داشت: بعد از رقابت بیش از ۱۶ هزار تیم ۱۴ نفره دادرس در سراسر کشور، امروز شما ۳۱ تیم به عنوان نماینده ۸ هزار تیم در بخش پسران به مرحله کشوری راه پیدا کردید.

وی افزود: هر کدام از دادرسانی که در مرحله کشوری حضور پیدا می کنند به نوعی نماینده فرهنگ، پیشینه و آداب و رسوم ایران اسلامی هستند و امیدوارم تا پایان مسابقات بتوانیم بیشتر با هم آشنا شویم. دادرسی، دادرس نمونه ما است که بعد از اینکه خواست از اردو خارج شود با بچه های ۳۰ استان دیگر آشنا شده باشد و دوستانی پیدا کرده باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار