باستانی: اردوی ملی پیشتازان تجربه حضور در ایران کوچک است

تهران (پانا) - اردوی پیشتازان شهر تهران با شعار همفکری، همدلی و همکاری در اردوگاه ابوذر تهران در حال برگزاری است. افتتاحیه این پیش اردو با حضور عباس باستانی رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران، فاطمه سید مومن، معاون پرورشی منطقه یک، مربیان و پیشتازان منتخب تهرانی درحال برگزاری است.

کد مطلب: ۹۳۰۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
باستانی: اردوی ملی پیشتازان تجربه حضور در ایران کوچک است

در این مراسم بعد از برگزاری مراسم احترام به قرآن و گارد پرچم، باستانی، رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران سخنرانی کرد.

عباس باستانی با بیان خیر مقدم به مربیان و پیشتازان تهرانی گفت: ۱۳۸ هزار دانش آموز دختر و پسر به عنوان پیشتاز در سامانه جذب سازمان دانش آموزی کشوری ثبت نام کرده اند. همچنین ۴ هزار و ۵۰۰ مربی مرد و زن در این حوزه در حال فعالیت هستند. با توجه به تعداد مربیان پرورشی مشخص می شود سازمان دانش آموزی توانسته است به جز مربیان پروشی سایر معلمان را نیز جذب کند.

باستانی با اشاره به هدف برگزاری پیش اردوها گفت: قرار است در این پیش اردوها، پیشتازان با اردوی ملی آشنا شوند و این برنامه در ۲ روز فشرده که روز اول پسرها حضور دارند و روز دوم دخترهای پیشتاز هستند، برگزار می شود.

باستانی افزود: بعد از ظهر، برنامه های تئوری اردوی ملی که شامل فرمایشات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب و کلاس امنیت در فضای مجازی است، برگزار شده و در ادامه بازی‌های گروهی اجرا می شود. همچنین در پایان جنگ شب اجرا می‌شود و پیشتازان با کسب تجربه شب ماندن در اردوگاه تمرین دوری از خانواده می کنند و بعد از صرف صبحانه به مناطق خود باز می گردند.

رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران هدف از برگزاری اردوهای ملی را آشنایی با اقوام مختلف عنوان کرد و افزود: در اردوی ملی با حضور استان های مختلف با قومیت های متفاوت و حتی اقلیت های مذهبی پیشتازان تمرین با هم بودن می کنند. در واقع اردوی ملی یک نوعی ایران کوچک دیده می‌شود که در آن دانش آموزان می توانند تمرین با هم بودن داشته باشند. اردوی ملی نمایشی برای اتحاد همه اقوام ایران است.

وی با اشاره به چرایی برگزاری اردو گفت: در این اردوها سعی می‌کنیم استعدادها را کشف کرده و پرورش داده شود. سازمان دانش آموزی فضایی است که در آن دانش آموزان باید استعداد های شان را بشناسند. در واقع کشف استعداد دانش آموز و پرورش آن در همین سازمان که متولی این موضوع است، برگزار می شود.

عباس باستانی افزود: کسانیکه در این اردوها حضور دارند دارای اعتماد به نفس بالایی هستند و همچنین فریادهای شادی وسیله ای برای ایجاد روحیه نشاط برای دانش آموزان است.

رییس سازمان دانش آموزی شهر تهران افزود: در اردوها کلاس ها کاملا عملی برگزار می شود و پیشتازان در آن تمرین مهارت های اجتماعی زندگی را دارند. باستانی با اشاره به تمرین پیشتازان برای چگونگی زندگی دسته جمعی افزود: در این اردوها تقویت روحیه تعاون و همکاری است و همچنین برنامه های صبحگاه و گارد پرچم، نشانه وطن دوستی دانش آموزان پیشتاز است و به نوعی تمرین نظم و ترتیب است. همچنین با حضور در مراسم مذهبی جمعی روحیه دینی آنان تقویت می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار