بوستان ویژه دوچرخه‌سواری در قم احداث می‌شود

قم (پانا) - معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم از ساخت بوستان ویژه دوچرخه‌سواری به‌منظور فرهنگ‌سازی استفاده از دوچرخه در این شهر خبر داد.

کد مطلب: ۹۳۰۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد
بوستان ویژه دوچرخه‌سواری در قم احداث می‌شود

عباس ذاکریان معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اهمیت کاهش استفاده از خودروهای شخصی در سطح شهر، اظهار داشت: امروز نیازمند فرهنگ‌سازی برای استفاده از دوچرخه به‌صورت گسترده در سطح شهر بوده و باید با ایجاد زیرساخت‌های مناسب به سمت این فرهنگ حرکت کنیم.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم آغاز فرهنگ‌سازی برای استفاده از دوچرخه را از دانش‌آموزان و کارمندان دولت دانست و خاطرنشان کرد: برای فرهنگ‌سازی در این حوزه به‌کارگیری مکانیزم‌های تشویقی برای کارمندان دولت و دانش آموزان به‌منظور استفاده از دوچرخه لازم است.

ذاکریان زیرساخت‌های لازم در استفاده از دوچرخه را تشریح کرد: نیازمند طراحی مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری درجه‌یک، درجه‌دو و درجه سه در سطح شهر هستیم و طرح تأیید ایمنی دوچرخه، تأسیس ایستگاه دوچرخه، قرار دادن دوچرخه اشتراکی و همچنین در نظر گرفتن پارکینگ دوچرخه در دست بررسی قرار دارد.

وی از اتمام طراحی بوستان ویژه دوچرخه‌سواری در شهر قم خبر داد و تصریح کرد: این بوستان به‌صورت کاملاً تخصصی ویژه استفاده دوچرخه طراحی‌شده و نمونه آن در کشور وجود ندارد.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم مساحت این بوستان را ۳۰ هکتار اعلام کرد و گفت: این بوستان در بلوار فدائیان اسلام پردیسان به طول سه هزار متر و عرض ۱۰۰ برای استفاده از انواع دوچرخه طراحی‌شده و امسال عملیات عمرانی آن آغاز می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار