تلاش برای رفع مشکل آب صدرا و شیراز تا پایان این هفته

شیراز(پانا)- سال گذشته که میزان بارندگی بسیار کمتر از امسال بود و فارس و شیراز حدود 10 سال خشکسالی را پشت سرداشت، مشکل آب آنچنانی که این روزهای گرم تابستان مردم را دچار مشکل کرده است، ساکنان شیراز و صدرا را آزار نداد.

کد مطلب: ۹۳۰۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد
تلاش برای رفع مشکل آب صدرا و شیراز تا پایان این هفته

به گزارش خبرگزاری ایسنا مدیر روابط عمومی شرکت آبفای شیراز اظهار داشت: با احداث و تجهیز دو حلقه چاه و همچنین افتتاح مخزن ۱۵ هزار متر مکعبی در صدرا مشکلات کمبود آب در این شهر جدید التاسیس برطرف خواهد شد .

بهرام زاهدی بیان کرد: برای رفع مشکل کم آبی در شهر جدید صدرا شرکت آبفای شیراز تاکنون از بخش خصوصی دو حلقه چاه اجاره و تجهیز و اکنون وارد مدار شده است، که کمک شایانی به وضعیت کم آبی و قطعی پی در پی آب در صدرا کرده است .

زاهدی افزود: دو حلقه چاه دیگر در فاز دو صدرا احداث و تجهیز شده است که نیاز به ۶ کیلومتر لوله گذاری خط انتقال داشته که تا هفته آینده وارد مدار خواهد شد .

او با اشاره به خط دوم آبرسانی سد دروزن به شیراز نیز گفت: این خط لوله از سمت دوکوهک و صدرا می گذرد، که در سفر وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به شیراز، مقرر شد که آب از طریق خط دوم آبرسانی دورودزن تا مهر ماه به دوکوهک و تا بهمن ماه به معالی آباد انتقال داده شود، که مشکل آب صدرا برای دراز مدت برطرف خواهد شد .

مدیر روابط عمومی شرکت آبفای شیراز همچنین از آماده شدن یک مخرن ۱۵ هزار متر مکعبی در صدرا برای بهره‌برداری خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با اقدامات گفته شده، مشکل کم آبی شیراز و صدرا به طور کامل برطرف و وضعیت پایدار شود.

زاهدی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز اگر ساکنان صدرا در منازل خود مجهز به منبع ذخیره آب باشند دیگر مشکلی نخواهند داشت، خاطر نشان کرد : با این اقدامات مردم می توانند مصرف آب خود را مدیریت کنند .

او ادامه داد: در حال حاضر نحوه آبرسانی به صدرا به این صورت است که شب ها مخازن موجود در صدرا آبگیری شده، در طول روز توزیع می شود که اهالی صدرا با افت فشار آب مواجه نباشند .

مدیر روابط عمومی شرکت آبفای شیراز با اشاره به اینکه آب شهر جدید صدرا تنها از طریق سفره های آب زیر زمینی و چاه تامین می شود، گفت: در حال حاضر ۲۰ حلقه چاه برای آبرسانی در صدرا وجود دارد، که منابع آبی آن تنها از این طریق تامین می شود .

زاهدی با بیان اینکه در حال حاضر تمام این ۲۰ حلقه چاه تجهیز و در حال استفاده است، افزود: روزانه تولید آب در صدرا به حدود ۳۰ هزار متر مکعب در روز است .

او با تاکید بر اینکه در حال حاضر در شیراز و شهر جدید صدرا مشکل آب وجود ندارد، تصریح کرد: در صدرا آب به صورت طبیعی به تمام شهروندان می رسد .

مدیر روابط عمومی شرکت آبفای شیراز یکی از علت های ناگهانی کمبود آب در صدرا را افزایش جمعیت عنوان و اعلام کرد: در سال گذشته اکثر درصد مسکن مهر های در صدرا خالی از سکنه و ۲۵ درصد قبض های ما در مسکن مهر صفر بوده است .

زاهدی ادامه داد: همچنین در سال گذشته حدود ۲۰ لیتر بر ثانیه چاه های آب صدرا آب دهی داشتند، این رقم امسال به ۱۲ لیتر بر ثانیه رسیده، که با کاهش ۸ لیتر بر ثانیه ایی آبدهی چاه های صدرا مواجه شده ایم .

او با اشاره به افزایش دمای هوا در صدرا نسبت به سال گذشته، گفت: پیک دمای هوا صدرا در سال گذشته ۳۶ درجه بوده، اما امسال این شهر دمای ۴۲ درجه سانتی گراد را نیز تجربه کرده است .

مدیر روابط عمومی شرکت آبفای شیراز ادامه داد: که در شهر صدرا با افزایش جمعیت نسبت به سنوات گذشته، افزایش دما هوا و همچنین کاهش آب دهی چاه ها و... باعث ایجاد تنش و کمبود آب شد .

زاهدی یکی دیگر از علل کمبود آب در صدرا را تصادف یکی از شهروندان با تیر شبکه برق و قطع برق ۶ حلقه چاه در اوایل تیر ماه عنوان و خاطرنشان کرد که اکنون مشکل آن برطرف شده است.

او همچنین گفت: ورود کولر های آبی به چرخه با مصرف میانگین ۳۵۰ لیتر آب در شبانه روز یکی دیگر از دلایل کمبود آب بوده است .

مدیر روابط عمومی شرکت آبفای شیراز گفت: ۱۵ هزار واحد مسکن مهر در صدرا وجود دارد، که برای هیچکدام از آنها منبع ذخیره پیش بینی و اجرا نشده است.

زاهدی با اشاره به اینکه طبق قانون باید تمام منازل مسکونی مجهز به منبع ذخیره آب باشند، گفت: در فصل گرما باید در این منبع ها آب ذخیره و با پمپ هدایت شود، در حالی که هیچ کدام از واحدهای مسکن مهر ها منبع ذخیره آب نداشته و در زمانی که با تانکر آب رسانی می شود این افراد با مشکل مواجه شده و در شرایط اضطراری هم نمی توان به آنها کمک کرد .

او تاکید کرد: تمامی منازل مسکونی باید مخزن ذخیره آب زمینی و پمپ داشته باشند، که در شرایط اضطراری بتوان به آنها آبرسانی کرد .

مدیر روابط عمومی شرکت آبفای شیراز در خصوص باغ شهرهای صدرا گفت: ما متولی آبرسانی شهری هستیم،اگر در باغ شهرها آب به طور غیر مجاز از طریق چاه مصرف می شود به دستگاه های دیگر مربوط می شود.

زاهدی در خصوص تصفیه خانه فاضلاب شرق صدرا بیان داشت: این تصفیه خانه که مشکلات فاضلاب صدرا را به طور کل برطرف خواهد کرد، ۵۰ درصد فرآیند تمکیل انجام شده و بودجه آن در ردیفدبودجه ملی قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار