در نشست با رابطان امور مجلس اداره‌های کل استان‌ها

علی عسکری: باید سعی کنیم در سال انتخابات به حمایت از شخصی یا ضدیت با شخصی متهم نشویم

معاون حقوق و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش: آموزش و پرورش باشگاه سیاسی نیست

تهران (پانا) - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش بر انجام تعامل اثربخش با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۳۰۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد
علی عسکری: باید سعی کنیم در سال انتخابات به حمایت از شخصی یا ضدیت با شخصی متهم نشویم

حجت‌الاسلام علی عسکری بعدازظهر امروز در بخش پایانی نشست رابطان امور مجلس ادارات کل استا‌ن‌ها و حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش که از صبح امروز در اردوگاه شهید باهنر در حال برگزاری است، گفت: «سند تحول بنیادین براساس آموزه‌های دینی تدوین شده است و خط سیر مناسبی را دنبال می‌کند.»

او ادامه داد: «حاکمیت بر روی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کار کرده‌ است و باید اکنون آن را اجرا کنیم. رسالت مهمی بر عهده ما قرار دارد و باید آن را به نحو احسن به سرانجام برسانیم.»

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش افزود: «تلاش آقای حسینی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش این است که معوقات یکبار صفر شود و به معلمان پرداخت شود، امروز در جلسه شورای معاونان هم مجددا بر آن‌ تاکید کردند.»

عسکری گفت: «آنچه که اکنون برای ما مهم است و همه در صف و ستاد باید دنبال تحقق و اجرای آن باشیم، سند تحول بنیادین و در راستای آن طرح رتبه‌بندی معلمان است.»

معاون وزیر آموزش و پرورش بر لزوم ارتباط موثر و سازنده همراه با رعایت قانون، ادب و اخلاق با نمایندگان مجلس تاکید کرد و گفت: «مجلس تعامل بسیار خوبی با وزارت آموزش و پرورش دارد و‌ نمایندگان پاسخ مثبتی به نیازهای آموزش و پرورش می‌دهند. مجلس هم قانون‌گذاری و‌ هم نظارت می‌کند. همین مجلس بودجه عمرانی ما برای امسال را سه برابر کرد و در بسیاری از زمینه‌ها در بودجه همراه آموزش و پرورش بودند و بندهای خوبی برای این وزارت‌خانه تصویب کردند.»

عسکری خطاب به رابطان ادامه داد: «مکاتبات شما با نمایندگان باید تجمیع شود و زیرنظر معاونت امور مجلس باشد تا مرکز بداند که در استان‌ها چه اتفاقی افتاده است.»

او از ابلاغ دستورالعملی با موضوع ساماندهی و هماهنگی امور مربوط به ارتباط با نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سوی سرپرست وزارت آموزش و پرورش به استان‌های کل کشور خبر داد و گفت: «استان‌ها ملزم به رعایت و اجرای دقیق این دستورالعمل هستند.»

او بر انجام تعامل اثربخش با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و افزود: «آموزش و پرورش باشگاه سیاسی نیست. من در حوزه خودم فراجناحی عمل کرده‌ام و خواهم کرد. امسال سال انتخابات است و حتما باید سعی کنیم تا به حمایت از شخصی یا ضدیت با شخصی متهم نشویم.»

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در پایان به ویژگی‌های سیدجواد حسینی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش و توانمندی‌های او در حوزه تعلیم و تربیت اشاره کرد و با یادآوری آشنایی و شناخت خود از دکتر حسینی، گفت: «ایشان مدیر نمونه آموزش و پرورش و معلم نمونه هستند و کارهایشان همیشه با کارشناسی‌های خاصی انجام می‌شود. مدیریت ایشان شفاف است و نمی‌گذارد چیزی پنهان باقی بماند.»

در پایان این نشست، هر کدام از رابطان امور مجلس ادارات کل استان‌ها و حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش پیشنهادها و مشکلات خود را با معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در میان گذاشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار