طراحی راهنمای مدیریت علایم در بیماران مبتلا به سرطان

تهران (پانا) - معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت راهنماهای مدیریت علایم در بیماران مبتلا به سرطان نیز طراحی شده و به تدریج در مراکز ارائه مراقبت در منزل و کلینیک‌های مراقبت تسکینی لازم الاجرا خواهد بود.

کد مطلب: ۹۳۰۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد
طراحی راهنمای مدیریت علایم در بیماران مبتلا به سرطان

بنابر اعلام وبدا، بیمارستان سلامت فردا با هدف ارائه خدمات جامع و نوین در حوزه سلامت با رویکرد پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان با حضور امام جمعه موقت تهران آیت الله صدیقی، دکتر مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت و دکتر نوبخت رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

دکتر حضرتی در این مراسم با اشاره به وضعیت سرطان در سراسر جهان با توجه به برآورد GLOBOCAN ۲۰۱۸، گفت: براساس این گزارش ۱۸.۱ میلیون مورد جدید سرطان، ۹.۶ میلیون مرگ و میر ناشی از سرطان در سال ۲۰۱۸ گزارش است. این آمار در ایران، ۱۱۰۱۱۵ بیمار جدید و ۵۵۷۸۵ مورد مرگ برآورد شده است.

وی در تشریح فعالیت‌های معاونت پرستاری در حوزه سرطان گفت: در سال گذشته، ۱۰۰ پرستار از کل کشور در قالب برنامه کوتاه مدت مهارتی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم کلینیک‌های مراقبت‌های حمایتی و تسکینی مبتنی بر بیمارستان در کشور را دریافت کردند و این موضوع در مراکز پایلوت در حال اجرا است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت افزود: تعرفه بسته خدمتی مراقبت از بیماران مبتلا به سرطان و نیز بیماران در مراحل پایان زندگی جهت پوشش بیمه ای نیز تدوین شده است و با تایید شورای عالی بیمه ابلاغ خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار