رئیس مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش خبر داد

85 درصد ساختمان های مراکز غیر دولتی استیجاری هستند

تهران (پانا) - رئیس مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از استیجاری بودن بیش از 85 درصد مدارس غیردولتی خبر داد و تاکید کرد که مدارس غیردولتی به جد به لحاظ فضای آموزشی با مشکل روبه‌رو هستند.

کد مطلب: ۹۳۰۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد
85 درصد ساختمان های مراکز غیر دولتی استیجاری هستند

مجتبی زینی‌وند در برنامه پرسشگر درباره وضع مدارس غیردولتی و سختی‌هایی که از حیث تأمین منابع دارند، گفت: «از حیث صرفه‌جویی در فضا و تجهیزات و... بر اساس آمار سال قبل، مدارس غیردولتی بیش از 45 هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی مالی برای آموزش‌وپرورش و دولت داشته است.»

او ادامه داد: «16 هزار مدرسه غیردولتی داریم. این آمار را از حیث فضا، نیروی انسانی و سرانه در نظر بگیرید. دولت برای هر دانش‌آموز حدود 4 میلیون تومان به‌طور میانگین هزینه می‌کند که به‌ غیر از کمک‌های دولت به آموزش‌وپرورش در طول چند سال اخیر بابت تخصیص‌های 110 درصدی هرساله، اعتبارات تجهیز مدارس، معوقات و رتبه‌بندی است.»

زینی‌وند درباره اشتغال‌زایی مدارس غیردولتی نیز گفت: «بیش از 200 هزار نیروی شاغل داریم. هزینه دولت برای اشتغال هر نیروی خدمات و صنعت و... مشخص است.»

او ادامه داد: «راهی به‌جز اجرای مواد حمایتی و انگیزشی چون مواد 10،12،25 و 27 قانون تأسیس مدارس غیردولتی نداریم. مثلاً ماده 10 بانک‌ها را به تسهیلات قرض‌الحسنه موظف کرده است. حق مدارس غیردولتی باید ادا شود. مدارس غیردولتی به جد به لحاظ فضای آموزشی با مشکل روبه‌رو هستند.»

رئیس مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش افزود: «بیش از 85 درصد مدارس ما استیجاری‌اند و اجاره‌بها به‌شدت افزایش‌یافته است درحالی‌که نمی‌توانیم بیش از نرخ تورم افزایش شهریه داشته باشیم. اکنون شهریه مصوب با واقعیت‌ها تناسب ندارد.»

زینی‌وند در بخشی از این برنامه در اظهارنظر سخنگوی کمیسیون آموزش دگفت: «درباره اینکه آقای میرزاده اشاره کرد که "اگر آموزش‌وپرورش به مدارس غیردولتی کمک کند، درست نیست" باید بگویم که دولت باید مواد حمایتی قانون را احیا کند. ما برای اولین بار صندوق حمایت از مؤسسان را ایجاد کردیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار