سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش در دیدار با فرهنگیان شهرهای بوانات، خرم بید، سرچهان و مشهد مرغاب؛

سهم فرهنگیان از ارزش افزوده ۱۶ هزار میلیارد املاک صندوق ذخیره باید پرداخت شود

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش در ادامه سفر به استان فارس و در دیدار با فرهنگیان شهرهای بوانات، خرم بید، سرچهان و مشهد مرغاب اظهار کرد: هم‌اکنون صندوق ذخیره فرهنگیان بالغ‌بر 16 هزار میلیارد تومان املاک دارد که باید سهم فرهنگیان از ارزش‌افزوده این املاک نیز پرداخت شود؛ همچنین فرهنگیان نیز در سهام کارخانه‌های در حال تأسیس این صندوق که در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسند نیز شریک باشند.

کد مطلب: ۹۳۰۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
سهم فرهنگیان از ارزش افزوده ۱۶ هزار میلیارد املاک صندوق ذخیره باید پرداخت شود

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش ‌و پرورش، سید جواد حسینی در ادامه سفر خود به استان فارس و در دیدار صمیمی بافرهنگیان شهرهای بوانات، خرم بید، سرچهان و مشهد مرغاب، گفت: معلمان بدون تردید بازیگران اصلی اندیشه‌های جامعه در مدرسه هستند و مدرسه نیز جایگاه اصلی اندیشه است.

سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: فرایند یاددهی و یادگیری ما به دنبال نخبه پروری است و پژوهش‌هایمان نیز نخبه محور است و این اشتباه است زیرا باید دانش‌آموز و کنش آموز پرور باشیم .

وی گفت: آموزش ‌و پرورش باید معلمان را پژوهش محور تربیت کند و دانش آموزان نیز با فرایندهای تعلیم و تربیت پژوهنده تربیت شوند و درنهایت در نگه داشت نیروی انسانی نیز همه تلاش خود را بکار گیرد.

حسینی تأکید کرد: برنامه درس ملی و کتب درسی ما باید دانش آموزان را به سمت تعلیم و تربیت تمام ساحتی و رشد متعادل و هویت تعادلی، مهارتی، نگرشی و بینشی سوق دهد و هم‌اکنون این جهت‌گیری آغازشده است.

سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش از آمادگی سازمان پژوهش و برنامه‌ ریزی درسی برای توزیع بیش از140 میلیون جلد کتاب در قالب 800 عنوان کتاب درسی در آغاز سال تحصیلی جدید خبرداد و گفت: تلاش ما این است تا از همه صاحب‌نظران و متخصصان تعلیم و تربیت در تألیف این کتب بهره بگیریم.

وی با تأکید بر اینکه"باید هویت دینی، ملی و جهانی ما در کتب درسی گنجانده شود" افزود: توجه به شرایط بوم در تهیه کتب درسی بسیار مهم است، چراکه عدم توجه به این مهم موجب می‌شود تا نابرابری‌های اجتماعی بیرون از مدرسه در داخل مدرسه تشدید شود.

حسینی همچنین تأکید کرد: باید توسعه رشته‌های تحصیلی و هدایت شغلی دانش آموزان را عالمانه و کارشناسانه باهدف جلوگیری از عدم تعادل در گرایش به رشته‌ها اصلاح کرد.

وی گفت: امروز 34 و نیم درصد دانش آموزان ما در رشته‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند و در برنامه ششم توسعه، اشتغال 50 درصدی دانش آموزان در این رشته‌ها را مورد هدف قرار داده است چراکه دانش آموزان در پایان تحصیلات خود باید حداقل یک مهارت را متناسب با نیاز جامعه فرابگیرند.

سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش با اشاره به اینکه آموزش عمومی تقاضامحور و اجباری است، گفت: هر فردی که برای آموزش عمومی درخواست داشته باشد، وظیفه ما ارائه آموزش به آن‌ها است و آموزش‌ و پرورش به دنبال افرادی است که از تعلیم و تربیت عمومی عقب‌افتاده و دور مانده‌اند و این افتخار نظام تعلیم و تربیت ما است.

وی یادآور شد: هم‌اکنون پوشش دوره ابتدایی در کشور ما بیش از ۹۸،۵ درصد است .

حسینی با تأکید بر لزوم اجرای طرح مدرسه محوری، گفت: امکان انتخاب مدیران مدارس توسط معلمان، برخورداری مدیران از قدرت لازم برای خلق ثروت‌های قانونی و مشروع برای ارتقاء بخشی به کیفیت مدرسه، توانایی مدیران برای استفاده از بودجه مدرسه در اجرای سیستم پاداش‌دهی به معلمان براساس نظام ارزیابی آموزش‌ و پرورش، قدرت به مشارکت گرفتن اجزاء فرا مدرسه‌ای توسط مدیر باهدف ارتقاء نظام تعلیم و تربیت در مدرسه و دادن اختیارات لازم به مدرسه و تمرکززدایی از مؤلفه‌های اصلی اجرای طرح مدرسه محوری است که به دنبال اجرای آن هستیم.

وی از برنامه ای برای ساخت 31 مرکز فرهنگی رفاهی ویژه فرهنگیان استان‌های مختلف در محدوده تجاری ثامن مشهد مقدس خبر داد و گفت: با توجه به تغییر کاربری بافت مسکونی محدوده ثامن مشهد به تجاری و نداشتن دانش‌آموز در این فضاها، از این ظرفیت برای تقویت برنامه‌های رفاهی فرهنگیان بهره خواهیم گرفت.

سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش همچنین با اشاره به فعالیت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان، از ایجاد آرامش در این صندوق خبرداد و گفت: این صندوق توانسته از میانگین پرداختی 2 میلیون تومان به فرهنگیان عضو، به میانگین نزدیک به 20 میلیون تومان در سال جاری برسد.

وی افزود: هم‌اکنون صندوق ذخیره فرهنگیان بالغ‌بر 16 هزار میلیارد تومان املاک دارد که باید سهم فرهنگیان از ارزش‌افزوده این املاک نیز پرداخت شود ؛ همچنین فرهنگیان نیز در سهام کارخانه‌ها در دست تأسیس این صندوق که در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسند نیز شریک باشند.

گفتنی است سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش در سفر به خرم بید، ابتدا با حضور بر مزار شهدای گمنام این شهر ، نسبت به شهدای انقلاب اسلامی ادای احترام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار