سخنگوی صنعت برق: امکان افت ولتاژ در برخی نقاط شبکه برق وجود دارد

تهران (پانا) - سخنگوی صنعت برق ایران بر ضرورت تداوم مدیریت مصرف از سوی مشترکان برق تاکید می‌کند و می‌گوید امکان افت ولتاژ به دلیل افزایش مصرف در برخی نقاط شبکه وجود دارد که با اعمال مدیریت مصرف برطرف می‌شود.

کد مطلب: ۹۳۰۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد
سخنگوی صنعت برق: امکان افت ولتاژ در برخی نقاط شبکه برق وجود دارد

به گزارش ایرنا،‌«مصطفی رجبی مشهدی» افزود: اکنون و به دلیل افزایش میزان مصرف مسئله اضافه ولتاژ در شبکه وجود ندارد و افت احتمالی ولتاژ هم با رعایت مصرف از سوی مشترکان برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر با افزایش ظرفیت تولید به بیش از ۳ هزارمگاوات در بخش نیروگاه‌های حرارتی موجود و نیروگاه‌های جدیدی که احداث شده‌اند و نیز یک واحد نیروگاه برق آبی سردشت و افزایش ظرفیت تولیدی نیروگاه‌های برق آبی در امسال به بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات ظرفیت قابل اتکاء ۵۸ هزار مگاوات در نیروگاه‌های کشور موجود است.

رجبی‌مشهدی خاطرنشان کرد: این در حالی است که میزان مصرف به ۵۶ هزار مگاوات رسیده است و نشان می‌دهد در زمینه تولید هیچ مشکلی وجود ندارد.

سخنگوی صنعت برق گفت: در بخش شبکه‌های انتقال و توزیع بیش از ۱۶ هزار کیلومتر شبکه‌های انتقال و توزیع در سراسر کشور احداث شده است و نیز بیش از ۱۰ هزارمگاولت آمپر ترانسفرماتور جدید نصب شده است تا محدودیت‌های شبکه‌های انتقال و توزیع به حداقل برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار