در افتتاحیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآنی دانش‌آموزان دختر

کاظمی: با تکیه آموزه‌های قرآنی می‌توانیم در در دنیای پر از آسیب‌های اجتماعی امروز سالم بمانیم

زنجان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش عصر دیروز در آیین افتتاحیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن،نماز و عترت دانش آموزان دختر استان های سراسر کشور قرآن را بهترین ابزاری دانست که می تواند ما را به سرمنزل مقصود برساند.

کد مطلب: ۹۳۰۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: با تکیه آموزه‌های قرآنی می‌توانیم  در در دنیای پر از آسیب‌های اجتماعی امروز سالم بمانیم

آیین افتتاحیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن،نماز و عترت عصر دیروز در سالن غدیر دانشگاه زنجان برگزار شد.

علیرضا کاظمی در این مراسم گفت: خوشحال و شاکرم از اینکه توفیق شد در شهر پرافتخار زنجان در خدمت گل‌های بوستان قرآن از سراسر کشور باشم.

او ضمن خیر مقدم به مهمانان و به ویژه دانش‌آموزان افزود: جا دارد که در همین ابتدای محفل به ارواح طیبه شهدا و امام شهدا سلام و درود بفرستم و نیز از مردم زنجان به ویژه همکاران بزرگوارم در آموزش و پرورش این استان و اداره کل قرآن، نماز و عترت وزارت در برپایی این رخداد بزرگ فرهنگی تقدیر و تشکر نمایم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش وزارت تصریح کرد: از همه دستگاه‌های اجرایی نیز در برگزاری این همایش نهایت تشکر را دارم و امیدوارم که این حضور ارزشمند در استانی که مشهور به شور و شعور حسینی است به عنوان یک رویداد فرهنگی مثبت ثبت شود.

کاظمی در ادامه خطاب به دانش آموزان ابراز داشت: شما عزیزان قرآنی باید خوشحال باشید که توفیق داشته‌اید در مسیر قرآن قرار گیرید و هم اکنون در زنجان در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت کشوری شرکت کنید.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان زیادی در عرصه کشور وجود دارند ولی در این مسیر نیستند و یقینا لطف خداوند شامل دانش آموزان قرآنی حاضر شده است و این یک نعمت الهی بزرگ می‌باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این رویداد یک فرصت است، گفت: شما دانش‌آموزان باید تلاش کنید انس و الفتتان با قرآن بیشتر شود.

او در ادامه سخنان خود گفت: یقینا ما می‌توانیم در فضای پیچیده تعلیم و تربیت کنونی فرهنگ قرآنی و نگاه الهی را ترویج کنیم

کاظمی ادامه داد: قرآن بهترین ابزاری است که می‌تواند ما را به سرمنزل مقصود برساند و تنها ریسمان الهی است که می‌توانیم برای سعادت به آن چنگ بزنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ابراز داشت: خداوند متعال همه ما را به ذکر نام الله توصیه کرده است و ما نیز با توکل بر خداوند و تکیه آموزه‌های قرآنی می‌توانیم در دنیای امروزی و پر از آسیب‌های اجتماعی، سالم و قدرتمند بمانیم.

او با تاکید بر اینکه باید به قرآن روی بیاوریم و پناه ببریم گفت: این امر ابعاد مختلفی دارد و هر کدام از ما به اندازه وسعمان می‌توانیم از این دریای بیکران استفاده لازم را ببریم.

معاون پرورشی و فرهنگی دستگاه تعلیم و تربیت کشور در خاتمه ابراز داشت: با تدبر، تفکر و تفسیر قرآن کریم و ترجمه آیات آن می‌توانیم سعادتمند شویم و برای نیل به سعادت باید آموزه‌های قرآن را در زندگی و در عمل به کار ببریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار