وزیر بهداشت: ماندگاری طبیب در نقاط محروم از اقدامات بزرگ دولت است

فیروزکوه(پانا) - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در مراسم افتتاحیه پروژه های بهداشتی درمانی فیروزکوه گفت شهرستان فیروزکوه یکی از رتبه های اول را در طرح ملی کنترل فشارخون کسب کرد.

کد مطلب: ۹۳۰۲۰۲
لینک کوتاه کپی شد
وزیر بهداشت: ماندگاری طبیب در نقاط محروم از اقدامات بزرگ دولت است

سعیدنمکی افزود: در سال‌های بعد از انقلاب دستاوردهای بزرگی در عرصه نظام سلامت داشتیم و ارزیابی ما در نظام سلامت چه از درون و چه در نگاه کارشناسان بیرونی دستاوردهای ارزنده ای است که در سطح جهانی قابل عرضه است.

او در ادامه افزود:در دولت دکتر روحانی هم با تکیه بر طرح تحول نظام سلامت و با توجه به تلاش همکاران بنده قبل از حضور در وزارت بهداشت، ما در توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت دستاوردهای قابل توجهی داشتیم و در ماندگاری طبیب در نقاط محروم، رسیدگی به بیماران خاص و صعب العلاج، توسعه زیرساخت‌ها، کاهش پرداخت هزینه‌ای از جیب بیماران (به ویژه در هزینه های کمر شکن بستری) اقدامات بزرگی صورت گرفت.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: مرحله اول طرح تحول نظام سلامت را با کمک خیرین و مرحله دوم آن را با تقدم پیشگیری بر درمان و تقدم درمان سرپایی آغا کردیم.

نمکی در ادامه اذعان داشت: ما این مرحله جدید را با تکیه بر بحث فشارخون آغاز کردیم که خوشبختانه شهرستان فیروزکوه یکی از رتبه‌های اول را در طرح ملی کنترل فشارخون (که در سطح بسیج ملی برگزار شد) کسب کرد. در این مرحله، دو میلیون و هفتصد هزار مورد جدید پیدا کردیم که مدت ها فشارخون داشتند اما هیچ اطلاعی نداشتند و ده میلیون نفر در مرحله قبل از فشارخون یافتیم.

وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: زمانی که ما اجرای طرح بسیج کنترل فشارخون را اعلام کردیم،مردم ما به دلیل آن ذکاوتی که از دیرباز دارند و همچنین همکاران زحمتکش ما در حوزه‌های بهداشتی و سازمان نظام پزشکی از این طرح استقبال کردند و با این اقدام از میان چهل میلیون نفر بیش از هفتاد و پنج درصد آنان را کنترل کردیم.

اوخاطر نشان کرد: ما باید سرچشمه‌ها را ببینیم نه اینکه در انتهای رودخانه به دنبال جنازه و موارد آسیب‌دیده باشیم. در جلسه مشترکی با همکاران نیروی انتظامی داریم پروژه ملی را تعریف می کنیم تا بتوانیم حوادث جاده‌ای را با همکارانمان در وزارت راه به حداقل برسانیم. به دنبال پیشگیری از دیابتهستیم همچنین می‌خواهیم بهداشت روان و مشکلات روان‌پریشی را (به عنوان یکی از موارد بسیار جدی و شیوع بالای افسردگی) با همه دستگاه‌ها دنبال کنیم که در این زمینه رسانه‌ها در تاثیر بر جو روانی جامعه از جمله کاهش اضطراب، ایجاد جو شادمانی و امید باید بسیار به ما کمک کنند.

نمکی با بیان اینکه تا پایان سال آینده کمبودهای منطقه فیروز کوه جبران خواهد شد، افزود: با توجه به اینکه شهرستان فیروزکوه در شاه راهِ عبور و مرور کشوری است باید بتوانیم حوادث جاده‌ای را به خوبی مدیریت کنیم و مرکز بهداشت این شهرستان را قطعاً با کمک استاندار تهران از بودجه‌های استانی و ملی به اتمام خواهیم رساند.

/خبرنگار: فاطمه شاه حسینی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار