با حضور کلیه اعضاء برگزار شد:

برگزاری دومین جلسه ستاد پروژه مهر 98 آموزش و پرورش خراسان رضوی

مشهد - (پانا) دومین جلسه ستاد پروژه مهر 98 آموزش و پرورش خراسان رضوی با حضور کلیه اعضاء این ستاد در دفتر مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد

کد مطلب: ۹۳۰۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دومین جلسه ستاد پروژه مهر 98 آموزش و پرورش خراسان رضوی

رضا صابری تولایی معاون آموزش متوسطه و دبیر ستاد پروژه مهرماه 98 آموزش و پرورش استان در این جلسه گفت: دستورالعمل فرآیند هدایت تحصیلی به تمامی ادارات 47 گانه آموزش و پرورش استان ارسال شده و فرم های هدایت تحصیلی در اختیار خانواده ها قرار گرفته و فرآیند آن در حال انجام است.

وی افزود: فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس استان در حال انجام است و در کلیه مقاطع تحصیلی تعداد سه هزار و 824 نفر متقاضی برای تصدی سمت مدیریت مدارس در سطح استان ثبت نام کرده اند و قرار است تعداد یک هزار و 49 مدرسه در استان مشمول این فرآیند قرار گیرد که از میان آن ها، مدیران 476 مدرسه در سال تحصیلی پیش رو به کسوت بازنشستگی نائل خواهند آمد و همچنین 573 مدرسه استان نیز مشمول تغییر مدیریت خواهند بود.

در ادامه علی ابری اول معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: تعداد دانش آموزان استان در سال تحصیلی گذشته از یک میلیون و 247 هزار دانش آموز به یک میلیون و 300 هزار دانش آموز افزایش یافته و در سال تحصیلی جدید بیش از 50 هزار دانش آموز به آمار تعداد دانش آموزان استان اضافه خواهد شد.

وی افزود: با برنامه ریزی، همت و تلاش مضاعف توانستیم تعداد 51 هزار و 900 کلاس درس استان در سال تحصیلی گذشته را به 53 هزار و 100 کلاس افزایش دهیم اما بازهم با کمبود قریب به دو هزار کلاس درس در استان مواجه هستیم که با بهسازی فضاهای آموزشی و مدارس، تدبیر فضاهای موجود در مدارس و کمک خیرین نیک اندیش این چالش را برطرف خواهیم ساخت.

ابری اول تصریح کرد: قریب به 99 درصد دانش آموزان استان در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی ثبت نام نموده اند و امر کتابرسانی دانش آموزان استان به بهترین نحو ممکن انجام گرفته است.

در ادامه ابوالحسن حقیقی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه گفت: خراسان رضوی در بخش پوشش تحصیلی دانش آموزان عشایری در سطح کشور پیشگام است و در حال حاضر هیچ دانش آموز عشایری جامانده از تحصیلی در سطح استان وجود ندارد.

وی افزود: در سطح استان خراسان رضوی قریب به 66 کلاس درس عشایری دایر است و تلاش داریم تا شروع سال تحصیلی بهسازی و نوسازی این کلاس ها را انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار