قائم مقام سازمان دانش‌آموزی: در حوزه فعالیت‌های سازمان اصل را در بازنگری فعالیت‌ها گذاشتیم

تهران (پانا) - قائم مقام سازمان دانش‌آموزی تاکید کرد که در حوزه فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی اصل را در بازنگری فعالیت‌ها گذاشتیم و با تشکیل یک گروه اندیشه ورز فعالیت‌ها را بازنگری می‌کنیم و برنامه‌های جدیدی را ترسیم کردیم.

کد مطلب: ۹۳۰۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد
قائم مقام سازمان دانش‌آموزی: در حوزه فعالیت‌های سازمان اصل را در بازنگری فعالیت‌ها گذاشتیم

محمد روشنی در گردهمایی معاونان پرورشی و فرهنگی سراسر کشور به حدیثی از امام رضا که دو منش سازمان دانش‌آموزی، ادب و خوش خلقی و یاری و مهربانی در این حدیث مستتر است اشاره کرد و گفت: ایشان می‌فرمایند برای خوشحال کردن مردم بسیار تلاش کنید تا خدا شما را در آینده خوشحال کند.

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی به حوزه فعالیت‌های سازمان اشاره کرد و گفت: برای فردایی شاد و پویا باید به امروز آموزش و پرورش توجه کنید نقش شادی خلاقیت برعهده ما در سازمان و شما معاونان است.

روشنی گفت: ۱۳ میلیون دانش‌آموز یعنی ۹۴ درصد جمعیت تحت پوشش، ۱۲ سال در خدمت ما هستند و سازمان به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی فعالیت می‌کند.

او افزود: در حوزه فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی اصل را در بازنگری فعالیت‌ها گذاشتیم و با تشکیل یک گروه اندیشه ورز فعالیت‌ها را بازنگری می‌کنیم و برنامه‌های جدیدی را ترسیم کردیم.

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی گفت: ۱۳ جلد کتاب در حوزه فعالیت‌های مربیان و ۱۳ جلد در حوزه پیشتازان آماده چاپ کردیم‌ همچنین المپیاد بازی‌های گروهی را به عنوان یک اصل با مدیریت شیراز در برنامه‌هایمان گنجاندیم.

روشنی درباره غافل شدن از اصل شادی و گفت‌وگو گفت: در این راستا جشنواره فریادهای شادی را در سازمان برقرار کردیم که از تابستان سال ۹۸ اجرا و برگزار می‌شود. اصل این موضوع در راس برنامه‌های ما خواهد بود.

او ادامه داد: نظام نامه نشان را برای همه مربیان و ۲ میلیون دانش‌آموز پیشتاز تعیین کردیم تا همه نشان سازمان را بگیرند.

او گفت: برای اولین بار افتتاحیه مجلس دانش‌آموزی را با پیام دکتر روحانی آغاز کردیم و ۵ وزیر در این مراسم حضور پیدا کردند. سند این مجلس در شورای عالی آموزش و پرورش مورد بررسی به عنوان یک سند اصلی قرار گرفته است‌ و تمام اعضای هیات رییسه مشاوران جوان وزیر انتخاب شدند. این نشان از جایگاه مجلس در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش به نمایندگی از ۱۳ میلیون دانش‌آموز دارد.

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی گفت: در خبرگزاری پانا هر مدرسه یک خبرنگار در سال ۹۸ داریم و ۱۲۰ هزار خبرنگار خواهیم داشت بزرگترین و وسیع ترین خبرگزاری، پانا خواهد شد.

روشنی ادامه داد: اساسنامه و شورای سیاست گذاری پانا را آماده کردیم که در هفته آینده بررسی می‌شود.

او افزود: در حوزه مرکز کنترل اردوها ۱۷ میلیون نفر روز در سال ۹۷ تاکنون اردو برگزار کردیم. تخلفات اردویی از ۳.۸ به ۱.۵ رسیده است و ۶۴درصد اردو درون استانی، ۳۶درصد اردو برون استانی، ۶درصد اردو راهیان نور و سایر اردوها دانش‌آموزی است که ۱۴ درصد با قطار، ۲ درصد هوایی و ۸۴ درصد زمینی برگزار می‌شود.

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی گفت: در اردیبهشت سال جاری ۳۸ درصد افزایش اردو نسبت به سال ۹۷ داشتیم و سامانه جدیدی را در مرکز تا پایان شهریور نصب می‌کنیم.

روشنی افزود: طی تفاهم نامه‌ای با انجمن اولیا و مربیان نظارت و اجرای سرویس مدارس به سازمان سپرده شد.

او درباره پوشاک مدارس افزود: صفر تا صد این موضوع در اختیار سازمان است. بوفه مدارس نیز به سازمان سپرده شده است که بر روی آن فعالیت می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار