علیرضا کاظمی: به عنوان پدران حوزه تعلیم و تربیت نگاه دلسوزانه به فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی داشته باشید

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خطاب به معاونان پرورشی و فرهنگی سراسر کشور تاکید کرد شما به عنوان پدران حوزه تعلیم و تربیت نگاه دلسوزانه به فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی داشته باشید انتظار دارم کمک کنید سازمان به عنوان یک تشکل وابسته به آموزش و پرورش مسیر خوبی را طی کند.

کد مطلب: ۹۳۰۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا کاظمی: به عنوان پدران حوزه تعلیم و تربیت نگاه دلسوزانه به فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی داشته باشید

گردهمایی معاونان پرورشی و فرهنگی سراسر کشور عصر امروز با حضور علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، محمد روشنی قائم مقام سازمان دانش‌آموزی، علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی، محمدرضا مسیب‌زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز، مسعود شکوهی مدیرکل مشاوره و امور تربیتی و معاونان پرورشی سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.

علیرضا کاظمی در ابتدای این گردهمایی به بیان چند نکته خطاب به معاونان پرورشی و فرهنگی سراسر کشور پرداخت و بر همدلی و همراهی سازمان دانش‌آموزی تاکید کرد و گفت: شما به عنوان پدران حوزه تعلیم و تربیت نگاه دلسوزانه به فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی داشته باشید انتظار دارم کمک کنید سازمان به عنوان یک تشکل وابسته به آموزش و پرورش مسیر خوبی را طی کند.

او ادامه داد: در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش تلاش کردیم جایگاه حوزه پرورشی و فرهنگی را ارتقا دهیم این تلاش‌ها در ابعاد مختلف دنبال شد تا قدم‌های مثبتی برداریم.

کاظمی گفت: در بحث ساماندهی منابع انسانی نیز فعالیت‌هایی کردیم. ۳ کار مهم نیز انجام دادیم؛ آیین نامه اجرایی مدارس از سوی شورای عالی بازنگری می‌شود. ما نیز با یک تیم تخصصی وارد این موضوع شدیم تا رویکردهای پرورشی را در این آیین نامه پررنگ کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح‌های تدبیر و تعالی بازبینی خواهند شد. این موارد ابزارهایی برای ارتقای حوزه پرورشی است.

او افزود: امسال اداره کل آسیب‌های اجتماعی به معاونت پرورشی و فرهنگی آمد و قدرتی به جایگاه معاونت داد که دامنه فعالیت‌ها و نفوذ را بیشتر کرد‌.

کاظمی گفت: در حوزه قرآن نیز ۲میلیون ۸۰۹ هزار حافظ قرآن داریم که جز فعالیت‌های چشم گیر ما محسوب می‌شود. توانمندسازی نیرو، همیار مشاور، غربالگری، تجهیز مراکز مشاوره و برگزاری پرسش مهر فعالیت‌هایی است که از لطف خدا انجام شد‌.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره بحث اردوها خطاب به معاونان حاضر گفت: جان دانش‌آموزان در خطر است به هیچ عنوان از استانداردهای اردویی کوتاه نیایید. از ۳۲ هزار مجوز اردویی صادر شده ۲۰ هزار مجوز درون استانی بوده است‌.

او در ادامه کانون‌ها و دارالقرآن‌ها را بهترین و تنهاترین مراکز یادگیری دانست که باید فعال شوند. او همچنین هیات‌های اندیشه ورز را راه ارتباطی با درون مدرسه خواند.

کاظمی گفت: ۳ ماموریت جدید به سازمان دانش‌آموزی اضافه شده است. این ظرفیت بسیار ارزشمندی است که اگر قوام بگیرد تمام فعالیت‌های پرورشی را مورد حمایت قرار می‌دهد‌.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش سیاست‌ها و استراتژی‌های معاونت را برشمرد و گفت: ارتقای فرهنگی قرآن، اقامه نماز و عترت یکی از سیاست‌های ماست همچنین حفظ جز سی جز برنامه‌های محوری خواهد بود.

او ادامه داد: شادی و نشاط در مدارس را دنبال می‌کنیم همچنین با فعال کردن تشکل‌ها و برنامه‌های جاری این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

کاظمی گفت: در حوزه مشاوره موضوع توانمندسازی و پیشگیری را داریم که بحث نماد برنامه محوری خواهد بود. کانون یاریگران زندگی را جدی می‌گیریم که از ۲۲ پروژه در حوزه آسیب‌های اجتماعی رونمایی می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: در بحث عفاف و حجاب یک کار ضربتی خواهیم داشت در این زمینه ۲۲ برنامه داریم که امیدواریم تعدادی از آنان را عملیاتی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار