۲۵ تن چوب و زغال قاچاق در چهارمحال و بختیاری کشف شد

فرمانده یگان منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری از کشف بیش از ۲۵ تن و ۵۹۰ کیلوگرم چوب و زغال قاچاق در سالجاری در استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۹۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
۲۵ تن چوب و زغال قاچاق در چهارمحال و بختیاری کشف شد

شهرکرد(پانا) -سرهنگ علیرضا بیگی افزود: در سال‌جاری ۳۸ پرونده قاچاق چوب، زغال، کلوس و موسیر در استان تشکیل شد و بیش از ۴۲ متخلف شناسایی شدند.

وی گفت: به منظور کاهش قاچاق چوب و زغال از عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان ، نظارت بر مناطق زیرمدیریت افزایش و همچنین اجرای برنامه های فرهنگ‌سازی در خصوص نگهداری از درختان جنگلی و تامین سوخت مناطق حاشیه جنگل اجرایی شده است.

بیگی ، با اشاره به اینکه تخلف چرای دام در مراتع به ۳ بخش چرای دام غیر مجاز، پیش از موعد و بعد از موعد تقسیم بندی می شود، افزود: در قطع و حمل درختان جنگلی بدون پروانه حمل، جرم است و خودروهای حامل چوب که فاقد مجوز حمل باشند، توقیف می شود.
جنگل های زاگرس در چهارمحال و بختیاری در سال های اخیر با عوامل تخریب روبروست و تهیه زغال و قاچاق چوب درختان جنگل های زاگرس از عوامل اصلی و تشدید کننده تخریب این منابع است.
از مجموع مساحت چهارمحال وبختیاری حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار آن معادل ۸۶.۴ درصد عرصه منابع ملی شامل جنگل و مراتع است، از این میزان حدود ۳۰۷ هزار هکتار را پوشش جنگلی تشکیل می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار