در گفت‌وگو با پانا مطرح شد:

وحید رهبانی: نقش «مایکل هاشمیان» اول به من پیشنهاد شد

تهران (پانا) - وحید رهبانی بازیگر سریال گاندو می‌گوید به دلیل توانایی‌اش در زبان خارجی نقش مایکل هاشمیان، شخصیت اصلی داستان، به او پیشنهاد شد ولی چون ایفای این نقش نیازمند اضافه‌کردن وزن بود از پذیرش نقش امتناع کرد و نقش مامور امنیتی را پذیرفت.

کد مطلب: ۹۲۹۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
وحید رهبانی:  نقش «مایکل هاشمیان» اول به من پیشنهاد شد

چهره وحید رهبانی برای تماشاگران تلویزیون یادآور سریال «خانه ما» ساخته مسعود کرامتی است که بازی در نقش «نیما» جوان عشقِ فوتبال او را به عموم معرفی کرد. او تحصیلکرده رشته کارگردانی تئاتر است و فعالیت‌های تئاتری رهبانی بخش مهم دیگر زندگی اوست. تئاتری‌ها او را با «هدا گابلر» و «کابوس‌نامه» می‌شناسند که در سال‌ها 89 و 93 به کارگردانی و نویسندگی او به صحنه رفتند و مورد توجه قرار گرفتند.

حضور وحید رهبانی در سریال تلویزیونی «گاندو» ساخته جواد افشار در نقش یک مامور امنیتی بار دیگر او را به سوژه خبرها و اظهارنظرهای شبکه‌های اجتماعی تبدیل کرده است. سریالی با موضوع یک پرونده امنیتی که در 30 قسمت طی هفته‌های گذشته از شبکه سه پخش شد و واکنش‌های متفاوت و متضادی را از مردم تا مسئولان دریافت کرده است.

رهبانی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره نحوه پیوستن به پروژه گاندو گفت: پیشنهاد بازی در گاندو به دلیل تسلطم به زبان انگلیسی مطرح شد. اول نقش مایکل هاشمیان به من پیشنهاد شد ولی پذیرفتن این نقش مستلزم افزایش وزن بسیار بود و من نمی‌خواستم خودم را در معرض چنین ریسکی قرار دهم بنابراین نقش محمد را پذیرفتم که یک مامور امنیتی است.

وی در پاسخ به سوالی شخصیت‌پردازی محمد در این سریال و تفاوت شخصیت‌پردازی ماموران امنیتی در سریال‌های خارجی در مقایسه با این سریال گفت: البته شخصیت‌پردازی کار نویسنده است و حیطه‌ای نیست که منِ بازیگر درباره آن اظهارنظر کنم ولی نظر شخصی من این است که بخش‌هایی از شخصیت محمد در خانواده بخش غیرضروری داستان و فیلمنامه است و ما نیازی به آن نداشتیم.

کارگردان «کابوس‌نامه» درباره عناصری که برای رسیدن به شخصیت یک مامور امنیتی به یاری او آمدند، گفت: متن آرش قادری و توضیحات جواد افشار خیلی به من کمک کرد تا با شخصیت محمد ارتباط برقرار کنم.

رهبانی درباره اهمیت این نقش در کارنامه حرفه‌ای خود گفت: همه نقش‌هایم به یک اندازه جذاب است. امروز مردم به من میگویند «نمی‌دانیم تو را محمد صدا بزنیم یا نیما» (اشاره به کاراکترهای رهبانی در دو سریال گاندو و خانه ما) این یعنی مردم با کارهای من ارتباط برقرار کرده‌اند و همین موضوع برای من بسیار ارزشمند است.

گفت‌وگو: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار