معاون آموزش ابتدایی: به کودکان اجازه بدهیم به صورت طبیعی رشد کنند

اردبیل (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی" اویم قراریم" صدا و سیمای مرکز اردبیل با بیان اینکه خانواده‌ها نباید بزرگسال‌پنداری داشته باشند، تاکید کرد که باید اجازه بدهیم کودکان به صورت طبیعی رشد کنند و سعی نکنیم آن ها را به یک فرد نابغه تبدیل کنیم

کد مطلب: ۹۲۹۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش ابتدایی: به کودکان اجازه بدهیم به صورت طبیعی رشد کنند

رضوان حکیم‌زاده در این برنامه با عنوان اینکه طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، خانواده و مدرسه باید همکاری مشترکی داشته باشند، اظهار کرد: در صورت همکاری خانواده و مدرسه می‌توان دانش‌آموزان را به سوی تربیت متوازن رهنمون کرد.

او در ادامه عنوان کرد: دروه پیش‌دبستانی و ابتدایی جزو دورانی است که شخصیت کودکان شکل می‌گیرد، بنابراین رعایت بعضی از اصول تربیتی از جانب خانواده‌ها باعث خواهد شد تا همکاری آنان با مدرسه اثربخش باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: مسئولیت اصلی مدرسه یاددهی است و خانواده‌ها باید در این مسئولیت خطیر مدارس را همراهی کنند و در این بین نباید نقش این دو با هم عوض شود چراکه در این صورت موانع زیادی در راه تربیت دانش‌آموزان بوجود خواهد آمد.

حکیم‌زاده با اشاره به دغدغه‌های تربیتی خانواده‌ها گفت: این دغدغه‌ها نباید به انتظاراتی فراتر از سن کودکان تبدیل شود، بلکه باید به کودکان اجازه دهیم تا به صورت سلامت و طبیعی رشد کنند.

او در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه تربیت تک‌ساحتی مشکلات تربیتی زیادی را برای دانش‌آموزان به‌وجود می‌آورد، افزود: امروزه متاسفانه خانواده‌ها اصرار دارند کودکان در آزمون‌هایی همچون محاسبات ذهنی شرکت داشته باشند ولی غافل از این هستند که اینگونه برنامه‌ها که مغایر با فعالیت‌های آموزشی مدارس هستند، مشکلات ذهنی زیادی برای دانش آموزان به‌وجود می‌آورد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه بر آموزش مهارت‌های اجتماعی در دوران پیش‌دبستانی تاکید و بیان کرد: باید از آموزش الفبا و غیره در این دوران جدا خودداری شود بلکه بایستی مسئولیت‌پذیری و کمک به همنوع را به کودکان آموزش دهیم.

حکیم‌زاده همچنین با تشکر از آموزش و پرورش استان اردبیل در خصوص افزایش پوشش تحصیلی دوره ابتدایی گفت: خوشبختانه در سایه تلاش آموزش و پرورش استان پوشش تحصیلی در دوره پیش دبستانی بالای 80 درصد است در حالیکه میانگین کشوری 74 درصد می باشد.

به گفته معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، پوشش تحصیلی استان در دوره ابتدایی نیز 99.23 درصد است که در حدود 2.1 درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار