حسینی: افزایش قیمت محسوسی در کتاب‌های درسی نخواهیم داشت

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش می گوید که ما در حدود ۱۴۰ میلیون جلد کتاب بر ای دوره‌های ابتدایی و متوسطه برای اول مهر چاپ توزیع می‌کنیم.

کد مطلب: ۹۲۹۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد
حسینی:  افزایش قیمت محسوسی در کتاب‌های درسی نخواهیم داشت

سید جوادحسینی در حاشیه نشست امروز هیأت دولت با اشاره به اظهارات معاون خود مبنی بر چاپ نشدن کتب درسی برای سال آینده اظهار کرد: «تمام این کتاب‌ها که بیش از ۸۰۰ عنوان برای رشته‌های مختلف است، آمادگی توزیع را دارد که بخشی از آنها به صورت اینترنتی در مدارس ثبت نام صورت گرفته و بخش دیگر نیز مراکزی در نظر گرفته شده است. در شهرستان‌ها که خانواده‌ها با مراجعه به این مراکز می‌توانند ثبت نام به عمل آورده و بعدا کتاب مورد نظر خود را دریافت کنند.»

سرپرست وزارت آموزش و پرورش همچنین تصریح کرد: «بنابراین من به شما عرض می‌کنم تمام این ۱۴۰ میلیون جلد کتاب و برای اول مهر ماه در اختیار خانواده‌ها قرار خواهد گرفت و از این جهت هیچ مشکلی در وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد.»

حسینی در پاسخ به این سوال که آیا گرانی کاغذ تاثیری بر قیمت کتاب‌های درسی گذاشته است یا خیر گفت: «با توجه به اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تهیه کتاب‌ها اختصاص داده شد، افزایش قیمتی که خیلی محسوس باشد در موضوع کتاب‌های درسی نخواهیم داشت. وقتی ارز دولتی استفاده می‌شود میانگین قیمت کتاب‌ها از سایر اقلام که برای آنها نیز ارز دولتی استفاده شده است، کمتر خواهد بود.‎»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار