چای ایرانی، شناسه‌دار می شود

لاهیجان (پانا) - رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد در راستای حمایت از تولیدکنندگان، معرفی چای تولید داخلی و همچنین شناسایی محصول قاچاق، چای ایرانی شناسه‌دار می شود.

کد مطلب: ۹۲۹۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد
چای ایرانی، شناسه‌دار می شود

عباس تابش گفت: هدف این است که این محصول شناسه‌دار شود تا چای وارداتی با چای داخلی متمایز و همچنین کالای قاچاق از غیر قاچاق مشخص شود و با رصد هزینه حلقه‌های تولید، فرآوری و بازرگانی، هزینه‌های تمام شده کالای تولید داخلی نیز در این روند کاهش یابد.

تابش افزود : یکی از اقدامات خوب دولت در بخش چای را حذف یارانه چای وارداتی و کمک به رقابتی کردن چای تولید داخلی ذکر و اظهار کرد: اگر بتوانیم هزینه تمام شده چای را کاهش دهیم و مزیت رقابتی که به تازگی برای چایکاران ایجاد شده را بالا ببریم، می توانیم اشتیاق برای تولید چای در استان گیلان و لاهیجان را افزایش دهیم.

وی در خصوص حمایت های دولت از کشاورزی و صنعت چای نیز یادآور شد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات چای یکی از برنامه های حمایتی دولت از این بخش است و باید به تولید داخلی، حلقه های تولید و بسته بندی کمک شود و تبلیغ فرهنگ استفاده از چای تولید داخلی در دستور کار قرار گیرد.

تابش همچنین خواستار آموزش شیوه صحیح دم کردن چای ایرانی شد و ابراز امیدواری کرد که خانواده های ایرانی، با افتخار، چای تولید کشورمان را مصرف کنند.

تابش همچنین درباره کیک و کلوچه بیان داشت: شیرینی مشمول قیمت گذاری تثبیتی نیست اما ۹۰ درصد مواد اولیه آن از طریق ارز نیمایی تامین می شود و باید اقدامات و خدماتی که دولت ارائه می کند، در خور حمایت از تولیدات این بخش باشد.

حدود ۲۵ هزار هکتار باغ چای در گیلان و مازندران وجود دارد؛ ۵۰ کارخانه داخلی برند چای در کشور فعال هستند و ۳۰ کارخانه چایسازی نیز از استانداردهای ملی در تولید چای برخوردارند.

همایش استانی روز صنعت و معدن و تجلیل از برگزیدگان صنعتی و معدنی استان نیز امروز با حضور تابش معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در رشت برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار