حمیدی: تربیت تمام‌ساحتی کودک از طریق شرکت در فعالیت‌های حرکتی و بدنی صورت می‌گیرد

مشهد (پانا) - آیین اختتامیه سی امین دوره رقابت‌های علمی تخصصی معلمان تربیت بدنی و آموزگاران پایه خواهر سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۹۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
حمیدی: تربیت تمام‌ساحتی کودک از طریق شرکت در فعالیت‌های حرکتی و بدنی صورت می‌گیرد

این آیین با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش، رئیس فدراسیون ورزش‌های دانش آموزی، معاونان مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد.

مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، در این مراسم گفت: قریب به ۲۹ سال پیش آزمون‌های علمی تخصصی معلمان تربیت بدنی در ایران پایه‌ریزی شده است. امروز این آزمون‌ها باید تحول یابد و در راستای توانمندسازی و صلاحیت حرفه ای معلمان تربیت بدنی باید بطور فراگیرتری گسترش و ارتقا پیدا کند.

وی افزود: حضور آموزگاران پایه برای اولین بار در سی امین دوره رقابت‌های علمی تخصصی معلمان تربیت بدنی سراسر کشور یک تحول بزرگ است و تمام برنامه‌ها و فعالیت‌ها باید در جهتی باشد که ۱۴ میلیون دانش‌آموز شاد، بانشاط، سالم، خوداتکا و جمع‌گرا داشته باشیم و اهداف سند تحول بنیادین را محقق سازیم.

حمیدی ضمن اشاره به اهداف کلان تربیت بدنی و سلامت تصریح کرد: سند تحول بنیادین تربیت تمام‌ساحتی را مدنظر دارد و باید همه ساحت‌های تربیتی مورد توجه قرار گیرد. تربیت تمام‌ساحتی کودک از طریق شرکت در فعالیت‌های حرکتی و بدنی صورت می‌گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: خط مشی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش مدرسه‌محوری، برنامه‌محوری، کیفیت‌محوری، اخلاق محوری و علمی تخصصی کرد فعالیت‌هاست. تحول ریشه‌دار در آموزش و پرورش از سطح مدرسه آغاز می‌شود و برنامه‌هایی همچون المپیادهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای، مسابقات ورزشی، کانون‌های ورزشی، مدرسه قهرمان و مدرسه میزبان این تحول را محقق خواهند ساخت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم مسابقات منطقه‌ای را در مدارس به عنوان مدرسه میزبان برگزار کنیم تا هیجان و آموزش باهم تلفیق شود. با اجرای طرح مدرسه میزبان مسابقات را در جایی برگزار می‌کنیم که دانش‌آموزان در آنجا حضور فیزیکی دارند و همه فعالیت‌ها باید حول محور مدرسه انجام گیرد.

حمیدی با اشاره به این موضوع که جسم و روح دانش آموز در مدرسه باید متوازن رشد یابد گفت: از طریق درس تربیت بدنی می توانیم تربیتی متوازن و تمام‌ساحتی را در دانش آموزان ایجاد کنیم و این موضوع از مهمترین اهداف سند تحول بنیادین است.

وی در پایان افزود: ورزش ملی بدون ورزش مدرسه‌ای به هیچ جایی نخواهد رسید و در این بین توجه به ورزش پایه بسیار مورد تاکید است چون سواد حرکتی تا سن ۱۱ سالگی تکمیل می‌شود و ورزش همگانی و ورزش قهرمانی حتما باید از کودکی پی‌ریزی شود تا در آینده نتایج خوبی داشته باشیم.

در ابتدای این مراسم صفدر سلطانی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: سی امین دوره رقابت‌های علمی تخصصی معلمان تربیت بدنی و آموزگاران پایه خواهر سراسر کشور با حضور تعداد 213 معلم تربیت بدنی در 7 رده سنی و همچنین 80 آموزگار پایه در 3 رده سنی از تمامی استان‌های کشور از 21 تا 25 تیرماه به میزبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی در شهر مقدس مشهد برگزار شد.

وی افزود: شرکت‌کنندگان در این دوره علمی و تخصصی ضمن اینکه در سه کارگاه آموزشی تخصصی حضور پیدا کردند، شایستگی‌های علمی و تخصصی خودشان را در حوزه‌های آمادگی جسمانی، تنیس روی میز، بسکتبال، هندبال، والیبال، فوتسال، بدمینتون، دوی 1200 متر و طناب‌زنی به عرصه رقابت گذاشتند.

در حاشیه آیین اختتامیه سی امین دوره رقابت‌های علمی تخصصی معلمان تربیت بدنی و آموزگاران پایه خواهر سراسر کشور، کارگاه آموزشی تخصصی با عنوان «سواد بدنی (حرکتی) پایه اصلی ورزش همگانی و ورزش قهرمانی» برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار