توییت های نژاد پرستانه رییس جمهوری آمریکا،

واکنش جامعه جهانی باعث عقب نشینی ترامپ شد

تهران (پانا) - دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به دنبال واکنش گسترده احزاب و افکار عمومی داخلی و بازتاب آن در جهان نسبت به مواضع نژادپرستانه اش علیه نمایندگان زن کنگره، روز سه شنبه در توییتی نوشت: من هیچ تمایلی به سخنان نژاد پرستانه ندارم.

کد مطلب: ۹۲۹۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد
واکنش جامعه جهانی باعث عقب نشینی ترامپ شد

به گزارش ایرنا، ترامپ در یک رشته توییت، آلکساندریا اوکازیو کورتز، ایلهان عمر، آیانا پرسلی و رشیده طلیب، نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا مورد حمله قرار داد و روز دوشنبه به آنها گفته است از "آمریکا بروند".

اکنون رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توییتری نوشت: توییت های سابق من مواضع نژادپرستانه نداشته اند و در حقیقت اصلاً من از نظر شخصیتی نژاد پرست نیستم.

ترامپ همچنین درباره طرح موضوع استیضاح در کنگره نوشت: این رای گیری ها بازی دموکرات ها در کنگره است و جمهوری خواهان نباید در برابر این اقدامات از خود ضعف نشان دهند.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه افزود: همان طور که «کوین مک کارتی» گفت آن توییت ها لحن نژاد پرستانه نداشته و تنها بیانگر مواضع سیاسی من جمهوری بوده اند.

ترامپ اوایل هفته در پاسخ به انتقادات نماینده‌های جدیدالورود دموکرات در مسئله مهاجران در آمریکا در یک رشته توییت نوشت: «خیلی جالب است که می‌بینم نماینده‌های زن دموکرات که آنها اصالتاً از کشورهای دیگری به آمریکا آمده‌اند که اوضاع آنها فلاکت‌بار است.

آنها، فاسدترین و نا کارامدترین دولت‌ها در جهان (اگر هنوز در آنجا چیزی به عنوان دولت باشد!) را دارند، حالا با صدای بلند و از روی خباثت، به مردم آمریکا، برترین و قوی‌ترین ملت روی زمین، می‌گویند که چطور باید دولت را اداره کنند؟ چرا آنها به کشورهای ورشکسته و جرم زده خودشان برنمی‌گردند تا اوضاع آنجا را درست کنند؟ بعد برگردند و به ما نشان دهند که چطور دولت خود را اداره کنیم. این کشورها به شدت به کمک شما نیاز دارند، باید سریعتر به آنجا سری بزنید! مطمئنم که نانسی پلوسی مقدمات سفر شما رو به سرعت انجام خواهد داد!»

به دنبال انتشار مواضع نژادپرستانه ترامپ علیه نمایندگان زن کنگره آمریکا، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریکا در واکنش به این اظهار نظر ترامپ در توییتر خود نوشت: «آنها اهل آمریکا هستند و فقط درباره یک چیز حق با تو است. اینکه دولت فعلی یک فاجعه کامل است.»

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در پیامی توییتری نوشت: وقتی دونالد ترامپ خطاب به چهار نفر از زنان عضو کنگره می‌گوید که به کشورهایشان بازگردند. "تنوع ما قدرت ماست و اتحاد ما توان ماست."

هر چهار نماینده مورد حمله شهروند آمریکا هستند و فقط ایلهان عمر است که خارج از ایالات متحده به دنیا آمده است. ایلهان عمر در موگادیشو پایتخت سومالی به دنیا آمده و به‌عنوان مهاجر به آمریکا رفت.

پریسلی سیاهپوست است و در شهر سینسیناتی ایالت اوهایو به دنیا آمده. طلیب هم در یک خانواده فلسطینی‌تبار در شهر دیترویت ایالت میشیگان و اوکاسیو کورتز که والدینش اصالت پورتوریکویی دارند، در نیویورک به دنیا آمده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار