در آئین معارفه و تکریم سرپرست مرکز حراست مطرح شد؛

سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش: حراست سیاست جذب حداکثری و دفع حداقلی را سرلوحه کار خود قرار دهد

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش در آئین معارفه سرپرست جدید مرکز حراست و تکریم رئیس سابق این مرکز، حراست‌ را چشم بینای سازمان و نظام دانست که مخلص‌ترین و نجیب‌ترین نیروها در آن خدمت می‌کنند و تأکید کرد: امنیت فرهنگی باید جایگزین فرهنگ امنیتی شود.

کد مطلب: ۹۲۹۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش: حراست سیاست جذب حداکثری و دفع حداقلی را سرلوحه کار خود قرار دهد

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش ‌و پرورش، عصر امروز سید جواد حسینی در آئین معارفه جلال دلقندی سرپرست جدید مرکز حراست و تکریم مظفر مظاهری رئیس سابق این مرکز که در ساختمان شهید رجائی برگزار شد، اظهارکرد: حراست خوب از سطحی‌نگری، کمیت گرایی، سیاست زدگی جلوگیری می‌کند.

وی گفت: کار حراست‌ها به‌صورت فعالیت اداری نیست زیرا بنابر ضرورت خارج از وقت اداری، کارمندان آن بایدانجام‌ وظیفه کنند.

حسینی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت می‌تواند در یک محیط آرام و روشن، مؤثرتر باشد و این محیط به مدد حراست میسر است، اظهار کرد: حراست چشم بینای سازمان و نظام است و نجیب‌ترین و مخلص‌ترین نیروها در این مراکز خدمت می‌کنند.

سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش ادامه داد: دومین وظیفه حراست صیانت از نیروی انسانی است لذا در آموزش‌ و پرورش صیانت از یک ‌میلیون پرسنل فرهنگی، کار سنگینی است که بر عهده این مرکز قرار دارد.

وی اظهارکرد: حراست مانند نورافکنی است که می‌تواند با روشن کردن تاریکی‌ها مانع بسیاری از تصمیم‌های اشتباه شود.

حسینی ضربه‌گیری سازمانی را چهارمین وظیفه حراست برشمرد و افزود: بسیاری از امواجی که سایر قسمت‌ها را دچار اخلال می‌کند و باعث تصمیم‌گیری‌های نابجا می‌شود می‌تواند به‌وسیله حراست دفع شود.

وی شفافیت را ازجمله وظایف دیگر حراست دانست و عنوان کرد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، حراست باید سیاست جذب حداکثری و دفع حداقلی را سرلوحه کار خود قرار دهد و این شعار مقام معظم رهبری را محقق سازد.

حسینی با اشاره به قسمتی از آیات کلام‌الله خاطرنشان کرد: انقلاب ما بیشتر از اینکه نظامی باشد انقلاب فرهنگی است و امروز نیز باید امنیت فرهنگی را جایگزین فرهنگ امنیتی کنیم.

سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش افزود: از خداوند می‌خواهم در چهار ویژگی، بینش، دانش، منش و روش ما را به فرهنگ رضوی نزدیک کند.

شایان‌ذکر است؛ در ابتدای این جلسه سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش ضمن تقدیر از تلاش‌های مظاهری رئیس سابق مرکز حراست، وی را فردی مخلص، تلاشگر و موفق دانست.

در پایان این مراسم حسینی، حکم سرپرستی را به جلال دلقندی اعطا و وی را فردی مجرب و دارای سوابق موفقیت‌آمیز مدیریتی دانست.

در ابتدای این مراسم، جلال دلقندی اظهار کرد: سیاست ما در حراست، معلم و دانش آموزان تمام ساحتی است بنابراین حراست نیز باید تمام ساحتی باشد و برای معلمان اسوه اخلاق و دانش باشد.

وی افزود: کرامت ذاتی و اکتسابی انسان همچون عدالت و شجاعت باید در دستور کار حراست باشد و باید با معلمین صداقت داشته باشیم.

دلقندی خاطرنشان کرد: صیانت از وحدت ملی و انسجام اسلامی از دیگر دستوراتی است که باید حراست در کار خود داشته باشد.

سرپرست حر است وزارت آموزش‌ و پرورش تصریح کرد: حراست نباید جناحی باشد در غیر این صورت حتما نمی‌تواند عدالت را اجرا کند و نیاز است تا نهایت تلاش را برای همدلی و تعامل بین سیستم داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار